Nieuwe Router (KPN glasvezel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielxmovies

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Hallo allemaal,

Ik vraag me af of ik deze router (Arcadyan VGV7519) kan vervangen door een andere router omdat deze router naar mijn behoeften niks is en een vreselijk bereik heeft.

Ik heb een KPN Glasvezel abbonoment van 100 download en 100 upload.
Het abbo is alles in 1 dus bellen tv en internet

Kan ik hier een betere router neerzetten en dan welke? Heb ik speciale specificaties nodig?

Laatst bewerkt:
Heb je nog een modem voor de KPN Experia box staan? Zoja dan kun je je eigen router aan het modem aansluiten. Houd er wel rekening mee dat als je bellen ook via KPN heb dat erg lastig wordt. Technisch gezien is alles mogelijk.

zit er alleen maar internet op de router?
geen TV geen telefoon ?

@puppie, TV kan volgens mij niet op die router, maar wel telefoon.
Dat heb ik in eerste instantie niet over het hoofd gezien, maar dat moest maar omdat er simpelweg geen andere routers gewoon te koop zijn die hetzelfde bieden.

Of je koopt een goedkope router, zet er sterkere antennes op en DD-WRT, en configureerd met DD-WRT de router als een access point.
Ik zelf ben altijd van het goedkope omdat ik dan in verhouding meer dingen kan kopen, want ja ik wil bijna alles :)

maar als je 100mbps ook draadloos wilt dan zul je wel moeten kiezen voor een veel duurdere router, want de goedkopere routers kunnen geen 100mbps draadloos.

en probeer eerst eens wat KPN voorstelt.
lees de oplossingen op deze pagina.

Mijn goedkoop tp-link voorstel (30 euro) kan tot 300 mbps.
Dus het is maar een idee

maar kunnen die routers het up en download wel aan ?
100/100 is een 1 op 1 verbinding en dat is voor de goedkope routers meestal een probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan