Harddisk Digicorder Telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

defonsy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
Ik heb een SATA Harddisk uit mijn (vorige defecte) digicorder aangesloten op mijn PC (onder Win7). De HDD wordt gedetecteerd maar kan niet geïnitialiseerd worden. Ik kan dus ook geen partitie toewijzen of formateren .....Bedoeling is om deze HDD gewoon te gebruiken om computerdata en/of programma's te zetten en te installeren. Wie weet hoe het kan?

Is de schijf wel nog in orde?

Meeste schijven uit dit soort apparaten zijn geformatteerd in het Linux formaat EXT2 (als ik het goed heb). Misschien kun je hier nog iets mee.

Bedankt RogerS, misschien ben ik daar iets mee maar ik zou toch zo direkt niet weten wat of hoe. Kan je meer uitleg geven hoe ik de HDD dan voor Windows kan in orde zetten?

Standaard zijn harddisks die uit digitale recorders vandaan komen niet te gebruiken in een gewone pc. Heeft er (o.a.) mee te maken dat men (uit copyrights etc. overwegingen?) het ook niet toestaat om opnames 1-op-1 over te zetten vanuit die harddisks.
Op die harddisks zit vaak (lees: bijna altijd) custom firmware, afwijkende (data-)connectoren etc.

Ik zou dus verwachten dat bij jou hetzelfde aan de hand is.

Tijs.

Tijs. Goed punt. Mijn opmerking was eigenlijk meer van toepassing op een NAS realiseer ik me nu.

Tijs. Goed punt. Mijn opmerking was eigenlijk meer van toepassing op een NAS realiseer ik me nu.

Ik vrees ook dat er iets extra op die schijven zit maar we verliezen niks dan de moeite hé.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan