hoe krijg ik bestanden in goede mappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Door een of andere stomme fout zijn ongeveer alle bestanden terecht gekomen in c:\tilborghs\afbeeldingen\documenten.
ze stonden eerst in c:\tilborghs\mijn documenten (met onderhangende submappen)

ik heb van alles geprobeerd.
ik heb de bestanden van \afbeeldingen\documenten gekopieerd naar \mijn documenten. nu staan ze ook allemaal in een submap \mijn documenten\documents. dus ik heb er weer een submap bij,
de dubbele bestanden in de submappen heb ik gewist. nu heb ik de bestanden wel in \mijn documenten\documents (vooral in submappen daarvan.
de vraag is: hoe krijg ik deze weer op de oorspronkelijke plaats?
wie helpt? ik zit met mijn handen in het haar!

Lijkt mij een registerinstelling.
Kijk eens het volgende na:
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k reg.exe export "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" shellfolders.reg && notepad shellfolders.reg
en
cmd /k reg.exe export "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" usershellfolders.reg && notepad usershellfolders.reg

Vergelijk het eens met een andere gebruiker op je systeem (of kijk op Google etc.)

Je kunt natuurlijk ook die sleutels bekijken in Regedit.exe (HKCU = Hkey_Current_User)

Tijs.

dag tijs, dit gaat me echt boven de pet, zover heb ik nog nooit gekeken.
ik werk steeds met windows verkenner, organiseren, alles kopieren en dan plakken. dan krijg ik dus dit resultaat. het werkt zeker ook niet met knippen en plakken?

of is het enige wat erop zit dat ik de inhoud van elke submap in documents kopieer naar de submap in mijn documenten. een k.t-klus. maar als er niks anders opzit....?

Ik zou het idee krijgen dat je de hele map documents had gekopieerd naar Mijn Documenten.
Mogelijk had je het anders moeten doen, en die map documents openen en alleen de inhoud van de map documents kopieren naar Mijn Documenten.

Iets vergelijkbaars kun je nu ook doen: Open Documents onder Mijn Documenten, doe Ctrl-A van alles selecteren, Ctrl-X van plakken, open Mijn Documenten doe Ctrl-V van plakken.
Als het goed is is dan de submap documents leeg onder Mijn Documenten, en mag dan verwijderd worden.

Tijs.

voordat het (weer) een puinhoop wordt. \ mijn documenten\documents bevat een groot aantal submappen. die submappen staan ook al in \mijn documenten.
het is de bedoeling dat de inhoud naar naar de afzonderlijke submappen in \mijn documenten gaat.
leg ik het goed uit? werkt jouw voorstel dan ook?

De mappen worden dan samengevoegd.
Dus (voorbeeld): er bestaat nu "Mijn documenten"\Documents\Suske&Wiske met inhoud en submappen. Ook bestaat "Mijn documenten"\Suske&Wiske
Je verplaatst Suske&Wiske vanuit "Mijn Documenten"\Documents naar "Mijn Documenten"
Dan wordt de bestaande map "Mijn Documenten"\Suske&Wiske aangevuld/samengevoegd.
Als er bestanden in beide Suske&Wiske varianten bestonden in dezelfde (sub-)mappen ervan (dus een naamgevingsconflict, omdat het bestand al bestaat in de map waar je de Documents versie overheen wilt verplaatsen), dat je dan vragen krijgt over het vervangen ervan door de versie die uit de te verplaatsen map vandaan komt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan