Hoe kom ik van Delta Search af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
524
Beste lezers,

Heb Chrome. Telkens als ik via deze browser opstart kom ik bij Delta Search uit. Niet de startpagina die ik telkens opnieuw via instellingen heb ingesteld. Telkens wordt deze gewist alshetware. Weet iemand hoe ik van deze rat verlost kan worden. Via zoeken een X-aantal onderdelen gevonden maar deze niet te verwijderen, daar zorgen ze wel voor.

Heb hieronder de link geplaatst. Gebruik deze niet want dan word jij ook de dupe hoogstwaarschlijk. Het gaat alleen om te laten zien waar het om gaat.

hxxp://www1.delta-search.com/?babsrc=HP_ss&mntrId=4EFD889FFAB4FB38&affID=119357&tsp=4980

Bedankt, voor een eventuele reactie, Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vermoedelijk is dat met iets anders mee gekomen. Mijn advies is: bekijk wat voor programma's geïnstalleerd zijn. Belangrijk zijn de programma's zonder uitgever. Die zijn verdacht. Ik zal dan bij al deze programma's nagaan of ze wel of niet betrouwbaar zijn of gewoon verwijderen. Een beetje brutaal, deze hout hakker methodiek. Maar het werkt.
 
Heb hieronder de link geplaatst. Gebruik deze niet want dan word jij ook de dupe hoogstwaarschlijk.
Begrijp niet dat je alsnog de link plaatst, als je weet dat je daarmee problemen kunt krijgen. De link dus onbruikbaar gemaakt.
 
Delta Toolbar / Delta-Search / Delta-Holmes zijn PUPs (potentially unwanted programms), welke de homepagina en de standaard zoekmachine van je browser verandert, om informatie te tracken en te verzenden over je surfgewoonten met het doel gericht te adverteren.. De Delta werkbalk wordt vaak mee geïnstalleerd met je programma. Na elke succesvolle installatie, wordt de auteur betaald.

  • Let op wat je download en van welke servers
  • Scan het programma op VirusTotal of op Virscan
  • Lees eerst de licentievoorwaarden als je wordt aangeboden toegevoegde software te installeren
  • Deze programma's heb je niet nodig en vertragen je computer



Stap 1 - Verwijderen via het configuratiescherm

  • Ga in het configuratiescherm naar Programma's verwijderen en verwijder Delta Search/Delta Toolbar.
  • Zet de instellingen van Internet Explorer automatisch terug naar de standaardwaarden door dit programma uit te voeren:
    reset IE naar standaardinstellingen.
    Meer info over het opnieuw instellen van IE, vind je hier

  • Verwijder de gerelateerde extensies die toegevoegd zijn aan Firefox of Google Chrome.
bUO8yRbK-bba-s-.png


  • Verander je standaard zoekmachine
  • Herstel je homepage.


Stap2: AdwCleaner


  • Download AdwCleaner (by Xplode) naar je bureaublad.
  • Voer het programma uit en klik op Verwijder. Het kan zijn dat je je computer moet herstarten na de scan
  • Wanneer alles verwijderd is, zal een log verschijnen
kmhQTClB-adwcleaner-s-.png




Stap 3: Gebruik Malwarebytes' Anti-Malware


  • Download Download Malwarebytes' Anti-Malware naar je bureaublad.
  • Installeer het programma
  • Klik op het tabblad Updates en zoek naar Updates
  • Voer een volledige scan uit
  • Wanneer de scan klaar is, klik op "Show resultaten".
  • Selecteer alle gedetecteerde items en kick op "Verwijder geselecteerde".
MJQ8wTo4-mbam01-s-.png


Bron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan