Intuition s505 - Nieuw wifi netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dellon

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Berichten
10
Beste Helpmij-leden,

Ik ben pasgeleden verhuist en hier is dus een nieuw SSID. De printer neemt geen afdruk opdrachten meer aan vanaf mijn computer. De installatie wizard geeft aan dat de USB kabel erin moet, maar deze is nergens meer te vinden. Hoe kan ik deze printer nog wel draadloos instellen zonder de USB te moeten gebruiken?

Met vriendelijke groet,
Dellon
 
2 mogelijkheden:
a. Je hebt de printer nog helemaal niet ingericht op het nieuwe netwerk
b. Het ip-adres van de printer kan veranderd zijn, nu er een nieuw netwerk is. Dus draai op je printer de statusgegevens uit die vermelden welk ip-adres de printer nu heeft. Vergelijk dat ip-adres met het ip-adres dat je eigen pc/laptop heeft, want beide apparaten moeten in hetzelfde ip-netwerk zitten (bijv. het 192.168.2.x netwerk). Heb je het nieuwe ip-adres van de printer, dan is het misschien genoeg om in de Eigenschappen van de printer -> tabblad Poorten -> verander (of maak een nieuwe) Standard TCP/IP poort naar het nieuwe ip-adres en gebruik de nieuwe (ip-)poort-instellingen.

Tijs.
 
2 mogelijkheden:
a. Je hebt de printer nog helemaal niet ingericht op het nieuwe netwerk
b. Het ip-adres van de printer kan veranderd zijn, nu er een nieuw netwerk is. Dus draai op je printer de statusgegevens uit die vermelden welk ip-adres de printer nu heeft. Vergelijk dat ip-adres met het ip-adres dat je eigen pc/laptop heeft, want beide apparaten moeten in hetzelfde ip-netwerk zitten (bijv. het 192.168.2.x netwerk). Heb je het nieuwe ip-adres van de printer, dan is het misschien genoeg om in de Eigenschappen van de printer -> tabblad Poorten -> verander (of maak een nieuwe) Standard TCP/IP poort naar het nieuwe ip-adres en gebruik de nieuwe (ip-)poort-instellingen.

Tijs.

Ik heb een tijdje terug de instellingen van de router gereset. Het IP-adres staat nu ingesteld in de printer op 0.0.0.0. Alleen als ik kijk bij de instellingen van de printer (figuur 2) dan heeft hij daar een ander IP adres staan. De printer wordt trouwens wel gewoon gevonden binnen het netwerk (figuur 1).

Knipsel.PNG
Figuur 1

Knipsel2.PNG
Figuur 2
 
Ik zou eens beginnen met de printer volledig aan- en uit te zetten (incl. stroom eraf), de printer opnieuw starten en nog eens kijken naar het huidige ip-adres in de afgedrukte statuspagina.
Dan nog eens alles nakijken m.b.t. de printerinstellingen op de computer, en of die matcht met het (nieuwe) ip-adres van de printer.

Tijs.
 
Ik zou eens beginnen met de printer volledig aan- en uit te zetten (incl. stroom eraf), de printer opnieuw starten en nog eens kijken naar het huidige ip-adres in de afgedrukte statuspagina.
Dan nog eens alles nakijken m.b.t. de printerinstellingen op de computer, en of die matcht met het (nieuwe) ip-adres van de printer.

Tijs.

Gedaan, maar geeft nog steeds IP-adres 0.0.0.0 aan.
 
Dat lijkt me dan een probleem met de printer, dus moet je dat eerst fixen.
a. Hoe verbindt de printer met het netwerk? Bedraad of draadloos ?
b. Hoe staan de tcp/ip instellingen op de printer? Via automatisch toekennen (oftewel via DHCP) ?

Tijs.
 
Dat lijkt me dan een probleem met de printer, dus moet je dat eerst fixen.
a. Hoe verbindt de printer met het netwerk? Bedraad of draadloos ?
b. Hoe staan de tcp/ip instellingen op de printer? Via automatisch toekennen (oftewel via DHCP) ?

Tijs.

De printer verbindt draadloos. Op de computer staat het ingesteld op DHCP, maar de printer geeft het IP 0.0.0.0 aan en op de computer 192.xxx.xxx.xxx aan. Daar zit dus wel een miscommunicatie.
 
0.0.0.0 geeft aan dat de printer geen ip-adres krijgt via DHCP.
Heb je misschien MAC-filtering aanstaan in de (beveiligings-)instellingen van (de draadloze instellingen van) je router? En daar vergeten het MAC adres van de wifi van de printer toe te voegen?
Linksom of rechtsom: Als je MAC-filtering hebt aanstaan, dan zou ik het helemaal uitzetten. Dan de printer herstarten en (hopelijk) krijgt die dan wél een geldig 192.x.x.x ip-adres.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan