Tips en suggesties gevraagd! voor systeem upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudfrenken

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Hallo,

Ik heb al sinds een aantal jaren een packard bell desktop. Hij heeft het altijd uitstekend gedaan maar de laatste tijd heb ik gemerkt dat ie een stuk trager begint te worden..
Eerst was het alleen met high-end spellen, maar nu is alles eigenlijk traag.

Ik heb alle standaard dingen al gedaan;
-startup programmas wijzigen
-onnodige programma's verwijderen (mijn harde schijven zijn meer als 60% leeg)
-defragmenteren
-intensieve virus scans met meerdere scanners
-disk cleanup
-disk check
-indexeren uitschakelen
-prefetch folder wissen met .bat command

Na een week merk ik nog steeds geen verbetering.
Bij prestaties lees ik dat het fysiek geheugen van mijn apparaat zo rond de 50mb hangt terwijl er op dit moment totaal niets uitgevoerd word behalve de OS.

De pc is nu 3 jaar oud. heeft de laatste jaren flink wat te verduren gehad (intensief downloaden, high end games etc.)
Nu ik vorder in mijn opleiding middenkaderfunctionaris wordt van mij gevraagd steeds grotere en gedetailleerde tekeningen te maken. Mijn laptop kan dit ook maar ik vind een desktop gewoon fijner. \

Mijn vraag is of iemand nog tips heeft om via de software weg mijn computer nog wat pep te geven?

Zelf dacht ik er aan om de ouwe rot wat nieuwe uitrusting te geven. Sinds ik student ben heb ik niet zomaar het geld liggen voor een high-end desktop pc.
Ik ben bereid 500 euro te spenderen als dit mijn pc nog een jaartje of 2-3 geeft voordat het echt over is.

Naamloos.jpg
zoals op deze foto te zien is het ram ook niet meer zoals bij de fabrieksinstellingen aangegeven.

een betere videokaart en meer RAM-geheugen(liefst +8gb) is wat ik zowiezo nodig heb voor een spel. Maar ik weet niet wat dit zal kosten, en als er dan nog iets over is waar zou ik dit geld dan in kunnen steken? een extra koeling ofzo voor te overclocken ofzo ik weet het allemaal niet daarom vraag ik het hier..

Alle tips en suggesties welkom!

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Noud Frenken

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
is hij van binnen al eens schoongemaakt? Warmte door opeenhoping van stof kan je laptop ook trager maken.

Foutje van mij dat ik laptop schreef, ik zie dat je al een hoop gedaan hebt en je specs zijn ook niet verkeerd.
Ik neem even aan dat je een voorgeïnstalleerd systeem hebt? Heb je meerdere partities of schijven?
Je zou kunnen overwegen (indien mogelijk) om je C: terug te brengen naar 50 of 100GB en alle andere data naar een andere partitie zodat je systeem niet zo versnipperd raakt.
Een laatste optie is om alles terug te zetten naar fabrieksinstelling maar dan moet je wel weer alle updates binnenhalen de aangeschafte software weer terugzetten. :o

Ik heb inderdaad een voorgeinstalleerd systeem.
Mijn C: schijf is al minder dan 100gb bezet, de meeste programma's staan op de D: schijf en de meeste media staat op externe harde schijven.
Het terugzetten naar de fabrieksinstelling is voor mij eigenlijk iets wat ik helemaal niet zoek en alleen als laatste redmiddel zie..

Evengoed bedankt voor je tips!
Als iemand anders nog wat tips of suggesties voor een hardware upgrade heeft, laat maar weten zou ik zeggen!

mvg,

Noud Frenken

Hoi,

Heb even je titel aangepast Tips en suggesties gevraagd alleen gaf niet echt aan wat je wilt

Weet je toevallig welke packard bell je precies hebt of welk moederbord je hebt?

En in welk programma maak je die schetsen? Denk dat een SSD + meer werkgeheugen al een hele verbetering zou zijn..

Dat zou ik echt niet meer weten, alle documentatie die bij de pc hoort is verloren gegaan.

autocad
revit 3d
sketch-up (met high-res rendering)

Ik heb contact gehad met een bedrijf en zij stuurden dit:
Ik denk persoonlijk dat je met die I7 die je hebt nog een hele tijd vooruit kunt. Je VGA kaart is een beetje aan de eenvoudige kant en je geheugen zou ook eventueel nog verdubbelt kunnen worden. Voor de rest zou je er eventueel nog een SSD schijf bij kunnen doen waar je Windows van laat opstarten.

Je moet tellen op:
Asus GTX660 vga kaart €249,-
Samsung 840 120gb SSD €109.95,-
Kingston DDR3 4gb 1333mhz €44.95,-

Goed advies, maar die prijzen zijn best aan de hoge kant.. en je moet ook rekening houden met je voeding, in OEM pc's is die meestal maar net genoeg om alles te kunnen trekken, dus wellicht moet je ook een nieuwe voeding kopen voor een nieuwe videokaart. Kan je misschien een foto maken van het etiket op die voeding?

Kan je ook even Speccy installeren

http://www.piriform.com/speccy

En dan even de systeeminformatie copy pasten...

Waar ik zelf aan dacht is ongeveer dit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...634347]=1&product[630966]=1&product[213318]=1

Die MSI is ook een heel mooie kaart vergelijkbaar met een gtx760 zie ik.
Maar ik zal toch ergens heen moeten want zelf bouwen/verbouwen kan ik niet en wi ik me eigenlijk ook niet aan wagen..
En nog een vraagje, die kinston kaart, is die voor erbij of vervangt die mijn huidige RAM kaart?

zit momenteel op mijn laptop dus dat speccy zal moeten wachten tot vanavond;)

Bedankt voor al jullie reacties mensen!

Laatst bewerkt:
Hmm dat is ook weer een punt inderdaad.. heb je niet een kennis die dat ff voor je kan doen? Want voeding/videokaart/ssd zitten er zo in, niet zo moeilijk om in te bouwen. En misschien doet die zaak (in de buurt neem ik aan?) ook wel gewoon aparte services, wellicht bouwen ze het zo in voor een paar tientjes.. onderdelen zou ik gewoon apart bij azerty/afuture halen want die prijzen die jij had staan zijn echt duur haha..

Dat kingston geheugen is voor erbij, maar als beide ram sloten bezet zijn kan je het beter volledig vervangen.

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz 30 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Packard Bell ixtreme M5850 (CPU 1) 34 °C
Graphics
SA300/SA350 (1920x1080@60Hz)
1023MB NVIDIA GeForce GT 420 (Sapphire/PCPartner) 44 °C
Hard Drives
932GB Western Digital WDC WD10EARS-22Y5B1 (SATA) 32 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH60N ATA Device
DTSoftBusCd00
DTSoftBusCd01
Audio
Realtek High Definition Audio

dit is mijn systeem dus.

Ook heb ik nog eens contact gehad met het bedrijf en ze willen hem wel voor 35 euro verbouwen.

Ik raad dit aan klik geen verzend kosten morgen thuisbezorgd als je voor 23:30 besteld maar dat red je denk wel :P
En een 250gb ssd 120gb kan ook alleen die raakt wel snel vol omdat windows groot is

edit: ik zie dat je wel erg trage ram hebt je kan dat ook verbeteren 8gb snel ram geheugen kost maar 50 euro ofzoiets

Laatst bewerkt:
zijn moederbord ondersteund alleen 1066mhz en 1333mhz werkgeheugen.
het huidige geheugen kun je het beste verkopen en dan nieuwe plaatsen

want het trage geheugen zal er voor zorgen dat de rest ook op de trage snelheid gaat werken
klikerdelik

en nee H67 ondersteund alleen PCI-e 2.0 hier zit dus 1 pcie 2.0 x16 slot in het moederbord!

Laatst bewerkt:
Okay dat dacht ik ook al gezien het chipset.. maar ik snap verder niks van je bericht, waarom zou je zijn ram modules vervangen door ram modules met dezelfde mhz en dezelfde timings?

Het is btw Double data rate, dus 665x2=1333 misschien bedoel je dat?

Ik raad dit aan klik geen verzend kosten morgen thuisbezorgd als je voor 23:30 besteld maar dat red je denk wel :P
En een 250gb ssd 120gb kan ook alleen die raakt wel snel vol omdat windows groot is

edit: ik zie dat je wel erg trage ram hebt je kan dat ook verbeteren 8gb snel ram geheugen kost maar 50 euro ofzoiets

Hmm.. als je geen games/films etc. op die 120GB SSD gaat zetten raakt die echt niet snel vol hoor? 250GB is echt overkill..

En noudfrenken, zou je misschien cpu-z willen downloaden en dan van het tabblad 'spd' een screenshot willen maken? En als het kan ook even de kast open maken en een foto maken van de voeding (linksbovenin de pc? etiket..)?

http://www.cpuid.com/downloads/cpu-z/1.66-setup-en.exe

En welke games wil je eigenlijk gaan spelen? Zodat we een idee hebben wat voor videokaart je nodig hebt..

Okay dat dacht ik ook al gezien het chipset.. maar ik snap verder niks van je bericht, waarom zou je zijn ram modules vervangen door ram modules met dezelfde mhz en dezelfde timings?

Het is btw Double data rate, dus 665x2=1333 misschien bedoel je dat?

ik dacht dat er 1066mhz geheugen in zat maar zelfs dan nog kan je het niet altijd bij plaatsen soms komt het voor dat verschillende ram modules niet met elkaar samen werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan