Driver voor SCB 1100N nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

etboss

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Berichten
156
Hallo allemaal.

Ik heb een Samsung RF711 en heb een driver nodig voor de camera (ingebouwd).
Ik hen natuurlijk heftig gezocht naar een driver, maar dus niets gevonden, waar ik iets aan heb.
Misschien heeft iemand een driver voor de SCB 1100N en de moeite.
wil die mij schenken

Hartelijk te bedankt voor de moeite.

Erwin
 
Lijkt mij dat je vanaf deze pagina , via klikken op tabblad Stuurprogramma, je de driver zou moeten kunnen vinden.

Overigens staat er alleen voor XP een driver ("camera"), dus ik zou vermoeden dat Windows 7 de camera vanzelf ondersteund.

Tijs.
 
Dnties

Deze pagina heb ik al bezocht en de camera driver gedownload en uitgevoerd, maar bij het installeren van de driver, kreeg ik de melding, dat de INF certificaat niet ok was.
Nu had ik in mijn eerste bericht niet vermeld, dat ik Windows 8 draai. Dus ik neem aan, dat die driver niet geschikt is voor w8
In ieder geval bedankt voor de moeite en moet ik even verder zoeken. Kan namelijk sinds IE10 geen profiel foto's mee maken met Facebook. Leuk zoek werk.

Groetjes

Erwin
 
Evt. zou je een mail naar Samsung er aan kunnen wagen, nu blijkbaar Windows 8 geen drivers ervoor aan boord heeft.
Overigens zou je dan meteen kunnen vragen waarom er geen Windows 7 drivers voor de camera beschikbaar worden gesteld, want ik trof bij Microsoft geen driver aan die overeenkomt met de aanduiding van de camera, ook niet voor Windows 7.

Technische informatie (gehaald uit het .inf bestand van de XP driver):

SunplusIT WebCam SCB-1100N
Hardware pnp aanduiding: USB\VID_2232&PID_1008&MI_00

Er staan wel drivers van Sunplus bij Microsoft voor Windows 7, maar die hebben een heel andere hardware aanduiding.

Tijs.
 
Toevoeging nog: Vlgs. deze link zou Windows 7 (met SP1 geïnstalleerd) wél automatisch een driver installeren.
Dus dat het dan als generiek beeld-apparaat tóch aan te sturen zou zijn. Dat zou dan aansluiten op mijn eerste posting.

Natuurlijk zou ik dan verwachten dat Windows 8 hetzelfde zou kunnen. Staat de webcam in jouw Apparaatbeheer als niet werkend of met een geel uitroepteken?
Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.
 
Dnties.

Excuses voor de late reactie, maar er kwam van alles tussen door.
Voor wat betreft de driver, het was inderdaad een generieke, maar ik heb altijd graag
een driver van de fabrikant zelf. Dat is gewoon een tik van mij. Maar het is dus gewoon o.k. zo.
In ieder geval hartelijk dank voor de hulp en wijsheid.

Groeten
Erwin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan