Printer opnieuw installeren na aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

greacus

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
133
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem. Mijn printer, een HP officejet 6500 709n, begint zichzelf iedere keer opnieuw te installeren nadat ik hem aanzet. Ik moet dan de taal opnieuw instellen, netwerkopties instellen en een testpagina afdrukken. Ik heb in een week tijd al een stuk of 10 testpaginas afgedrukt :S Op de computer zelf wordt de printer gewoon herkend en is de software en driver up to date (volgens windows). Dus ik denk dat de fout zit in de printer zelf, maar ik heb de printer al 2 jaar en hij doet dit pas een paar weken. Het opnieuw instellen is dus alleen op de printer zelf en niet op de computer.

Weet iemand hier raad mee? alvast bedankt!

Kort:
Probleem: Printer blijft zichzelf instellen na aanzetten
Printer: HP officejet 6500 709n
OS: Windows 7 64bit
 
Eerste vraag is:
Je zegt: "nadat ik 'm aanzet". Heb je dan ook de stroom helemaal van de printer afgehad, of bedoel je alleen het omzetten van de aan/uit knop?

[Ik heb overigens het idee dat de NVRAM van de printer kapot is en hij daarom geen instellingen (meer) vasthoudt.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie!

Uit en aan met de aanknop bedoel ik idd. Maar hoe kan het dat de NVRAM kapot is? En kan dat gemaakt worden of kan ik dan beter een nieuwe printer kopen?
 
Dat zijn allen vragen voor HP, die kan ik niet beantwoorden.

Tijs.
 
Dat zijn allen vragen voor HP, die kan ik niet beantwoorden.

Tijs.

Ik eigenlijk gedeeltelijk wel denk ik, als je printer nog onder garantie valt is reparatie misschien een optie maar als hij buiten garantie valt is de vraag of het kan of niet niet aan de orde daar we het hier over een vrij goedkope printer hebben en de kosten voor reparatie vaak niet mals zijn.
 
ja ik ga idd eerst kijken of de printer nog onder de garantie valt :) Dank u!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan