Twee beeldschermen, twee muizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
323
Beste mensen,

onlangs heb ik een laptop aangeschaft. Voor extra plezier heb ik hier mijn pc monitor op aangesloten, zodoende heb ik dus een 'uitgebreid bureaublad'. Ideaal voor het gamen om mijn grote monitor scherm en tussendoor lezen op mijn laptop schermpje.
Nu ben ik echter op zoek gegaan of het mogelijk is om op beide schermen een aparte muis te laten werken. Ik heb dus een draadloze muis waarmee ik op mijn monitor bezig ben, en mijn laptop muis voor op mijn laptop. Het is echter niet mogelijk om deze twee muizen afzonderlijk te laten werken.
Tot mijn verbazing vond ik het programma 'Team player', hiermee kon ik dus wel op elk beeldscherm een muis laten bewegen. Helaas bleek dat tijdens het gamen de muis niet normaal reageerde en de muis op mijn laptopscherm uiterst sloom bewoog.

Mijn vraag aan jullie is: weten jullie een alternatief/een oplossing?


Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Luuk
 
Het is mogelijk, maar je hebt dan Windows MultiPoint Server nodig (http://www.microsoft.com/windows/multipoint/buy.aspx).
Dat is voor een multiseat-systeem, oftewel een systeem waar je met meerdere mensen tegelijkertijd met afzonderlijke hardware (beeldscherm, toetsenbord en muis) op 1 PC kunt.
Maar er zijn ook dure apparaatje te koop, zoals NComputing, wat in feite een omgekeerde KVM-switch is. Maar daar heb je aparte software voor nodig.
Dus: wil je minimaal € 300 uitgeven, ga dan door met je plan. Wil je dat niet, stop dan met je plan.
Maar er is toch nog hoop, want met Linux en xorg kun je ook een multiseat-systeem maken.
Dan kun je op iedere node een aparte virtuele PC draaien.

Groetjes, WDHBGS
 
Ik hoor het al, teveel gedoe voor een leuk hebbedingetje haha. Ik ga even verder uitzoeken hoe dat met Xorg zit, maar ik verwacht er ook niet teveel van.
In ieder geval bedankt voor je moeite!

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan