sony vaio motion eye

Status
Niet open voor verdere reacties.

End0weR

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
71
Hallo,

ik heb hier een laptop Sony vaio vgn-fz11m met ingebouwde webcam (motion eye). er werd een update gedaan van de originele vista naar (legale) windows 7 en sindsdien werkt de webcam niet meer.
als ik naar software zoek op de Sony belgie pagina krijg ik bitter weinig en had om eerlijk te zijn niks anders verwacht. de webcam is een RICOH VGP-VCC4 en volgens "toulesdrivers" heb ik ook de recentste software staan voor die cam, al is het al een jarenoude datum. bij ricoh heb ik ook een driver gevonden en geinstalleerd maar die doet het nog steeds niet. volgens sony is de cam normaal direkt bruikbaar, dus geen aan/uit sneltoetsen ofzo...
is er een mogelijkheid om de cam te testen of die mss niet zou stuk zijn?
of zijn er nog alternatieven die ik kan ondernemen om deze aan de praat te krijgen?

danku, grts
 
a. Welke versie Windows 7 / Vista? 32-bits of 64-bits?
b. Wat staat er in Apparaatbeheer (devmgmt.msc)?
c. Hoe test je dat het niet werkt? In Skype, bij het instellen van geluid en video?

Tijs.
 
Toevoeging: De laatste driver die Sony beschikbaar stelt is deze die vlgs. bronnen geschikt zou moeten zijn voor Vista en Windows 7 (zowel 32-bit als 64-bit).

Tijs.
 
Toevoeging: De laatste driver die Sony beschikbaar stelt is deze die vlgs. bronnen geschikt zou moeten zijn voor Vista en Windows 7 (zowel 32-bit als 64-bit).

Tijs.

Prima!
Het is idd een 32bits besturing en nam ook skype aan als tester.
raar genoeg kwam ik al eens op deze pagina maar mits ik deze zag staan "IMPORTANT: This file is only for use with the models identified. Not all models are sold in all countries." dacht ik verkeerd te zijn en verliet de pagina zonder verder uit te kijken...
gelukkig moet ik er mij niet gaan in verdiepen want deze laptop is in het frans geinstalleerd en... brrr haha
bedankt Tijs!

Opgelost!
 
Graag gedaan.

Graag nog de vraag als opgelost zetten (dat doe je bij Helpmij nl. zelf): Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan