• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken met meerdere resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jog

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Berichten
69
Inleiding:
Als lid van een muziekvereniging verdeelt de dirigent op tabblad “verdeling stukken” de partituren onder de muzikanten.
Op het tabblad “Afdrukken” krijg ik een overzicht van alle beschikbare partijen en hoeveel exemplaren van het origineel hiervan moeten gekopieerd worden.
Let wel, van elke partij moet er minstens één kopie gemaakt worden, dus bv. piccolo = 1x voor speler met nr.2 op tabblad “verdeling stukken” +1 =2

Vraag:
Elke muzikant heeft een map met nummer, tabblad “verdeling stukken” kolom H
Ik zou graag op tabblad “Afdrukken” in kolom C de nummers van de muzikanten zien verschijnen zodat de verdeling van de partituren makkelijker wordt.
Vb.

A B C

Piccolo 2 2
Clarinet 1 5 6, 7, 9, 10

Met vert.zoeken lukt het uiteraard niet om meerdere resultaten weer te geven.
Hoe moet het dan wel want ik kom er voorlopig niet uit.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage test.xlsm
 
Heb je al eens gegoogled op excel vba meervoudig vert.zoeken
 
Of gebruik maken van een User Defined Function.
 

Bijlagen

  • test (2).xlsm
    41,7 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
:thumb: :thumb: :thumb: Hartelijk bedankt WHER :thumb: :thumb: :thumb:

Dat was precies wat ik zocht, simpel (als je er iets van kent) en doeltreffend.
Ik zou het zelf nooit gevonden hebben.
Nu nog even de oorspronkelijke file aanpassen en het toekomstige werk is weer wat vereenvoudigd.

Hier gaat een slotje op
 
@ WHER

sorry dat ik je weer eens om raad vraag. De oplossing die je in september geboden hebt heeft mij goed geholpen.

Als ik het goed begrijp gaat de code "nummers" kijken op tabblad "verdeling stukken" naar kolom J en gaat via "If e.Value = Zoekitem.Value Then .Item(e.Offset(0, -2).Value) = 0" in kolom H het nummer ophalen.

Wanneer ik echter een nummer wijzig of bijvoeg schijnt dat niet te lukken.
 
Zie het aangepaste bestand bij post #3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan