MP3 grote verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
1.352
Beste leden,

Ik luister wel eens graag muziek. Ik ben een liefhebber van soundtracks,zoals die van Hans Zimmer en van games.
Nu zijn die ook heel erg lang 1:00-1:30 uur lang. Als ik ze download is de bestand grote een beetje groot ongeveer 200 MB, en ik wil graag zo veel mogelijk opslag op mijn Smartphone bewaren.
Kan ik de grote verlagen zonder de kwaliteit verlies?

Of is die grote normaal voor een een MP3 bestand van ongeveer 1:30 uur?
 
De grootte van het mp3 bestand hangt af van de bitrate ... ga je deze verlagen (door converteren..) ga je ook inleveren op de kwaliteit.
Anderhalf uur bij 320 Kbps zou best wel es 200 MB kúnnen zijn ...
Je kan altijd een kopie van het bestand maken en met het kopie gaan experimenteren wat betreft converteren ...
192 Kbps is denk ik voor de meesten goed te doen
 
Voor bestanden zoals mp3 en andere video/audio formaten kan je Format Factory gebruiken :thumb:
Of voor audio alleen kan je natuurlijk ook MP3 Quality Modifier kiezen als je niet graag met Format Factory werkt natuurlijk.
Maar je zal altijd als je je mp3-bestanden wilt verkleinen je kwaliteit (een beetje) verliezen....
 
Laatst bewerkt:
Voor MP3 luisteren is de snelheid van de kaart eigenlijk niet van belang ..of je moet graag geld willen uitgeven...
Voor het vullen van een kaartje wil je graag dat ie wél weer vlot vol zit, maar (veel) vlotter dan 10 MB per seconde (praktijkervaring) gaat het niet ...
Nu zie ik dat datadragers in België (flink) duurder zijn, dan is jouw gegeven kaartje wel een goede keus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan