harde schijf laptop uitbreiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter yolo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yolo

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
hallo,

ik heb een laptop met 500 GB harde schijf.
dit leek op het begin wel voldoende maar het begint toch snel vol te raken.
omdat ik veel muziek, afbeeldingen, games en video's op de pc heb staan.
ik maak ook zelf gameplay video's van games en die zitten ook al snel rond de 30 GB per 15 min als je een beetje fatsoenlijke kwaliteit video wilt.
dus ik heb de vraag of ik mijn laptop geheugen kan uitbreiden (2e harde schijf of gewoon 1 nieuwe).
een andere optie die ik ook heb gevonden op internet aangezien laptop onderdelen niet zo makkelijk te vervangen zijn is de externe harde schijf (via USB)
wat is een goede optie voor mij?
ik heb het liefst de goedkoopste optie maar toch goede kwaliteit.

wat extra informatie:

-ik wil in totaal 1 TB opslag dus 500 GB meer als nu. (meer GB is natuurlijk ook goed :D)
- een externe harde schijf is geen probleem. de laptop staat het meest op zolder (zo goed als altijd) en de belangrijke bestanden zet ik natuurlijk op de normale harde schijf IN de laptop. vooral de video's, back-ups en muziek zullen op de externe staan.
- ik heb geen idee aan welke prijs ik moet denken. dus ik hoor het wel.

alvast bedankt.

oh ja als dit geplaatst is in het verkeerde topic hoor ik het wel :D. ik zat namelijk te twijfelen

Laatst bewerkt:
Hallo Yolo,

Zoals je zelf al aangeeft heb je 2 opties:
- Harde schijf bijplaatsen / vervangen
- Externe harde schijf

- Een externe harde schijf is het makkelijkste want dan hoeft je laptop niet open en hoef je geen backup over te zetten naar de nieuwe schijf.
- Het vervangen / bijplaatsen is in de meeste gevallen ook geen wereld probleem, om te kijken of er een harde schijf bijgeplaatst kan worden heb ik het type en merk van je laptop nodig.

Een interne harde schijf van 500GB heb je al vanaf zo'n 40 euro en een van 1TB heb je al vanaf zo'n 50 euro.

Een externe harde schijf van 500GB heb je ook vanaf zo'n 45 euro en een van 1TB heb je al vanaf zo'n 60 euro.

Greetz,
Rens

Hoi,

Heb je vraag even verplaatst naar laptop of aanschaf hiervan hoort hier even beter thuis dan in aankoop systeem of aankoop hiervan

Hallo Yolo,

Zoals je zelf al aangeeft heb je 2 opties:
- Harde schijf bijplaatsen / vervangen
- Externe harde schijf

- Een externe harde schijf is het makkelijkste want dan hoeft je laptop niet open en hoef je geen backup over te zetten naar de nieuwe schijf.
- Het vervangen / bijplaatsen is in de meeste gevallen ook geen wereld probleem, om te kijken of er een harde schijf bijgeplaatst kan worden heb ik het type en merk van je laptop nodig.

Een interne harde schijf van 500GB heb je al vanaf zo'n 40 euro en een van 1TB heb je al vanaf zo'n 50 euro.

Een externe harde schijf van 500GB heb je ook vanaf zo'n 45 euro en een van 1TB heb je al vanaf zo'n 60 euro.

Greetz,
Rens

okee is goed bedankt voor de informatie.
de prijs valt ook nog wel mee had het zelf ingeschat rond de 100 euro (al komen er misschien nog kosten voor plaatsing bij)

mijn laptop is de Acer Aspire V3-571G-73636G50Makk

dit is de site waar ik de laptop gekocht heb en waar je meer informatie kunt vinden.
http://www.laptopshop.nl/product/244719/acer-aspire-v3-571g-73636g50makk.html?__utma=1.319918808.1378902104.1378902104.1378902104.1&__utmb=1.14.8.1378902142957&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1378902104.1.1.utmcsr=(direct)|utmccn=(direct)|utmcmd=(none)&__utmv=-&__utmk=138509875

met vriendelijke groet,

Hallo Yolo,

Bedankt voor je reactie.

De laptop die je nu hebt is een 15.6 inch laptop daar passen altijd maar 1 harde schijf is, dus wil je de harde schijf intern houden, dan zul je hem moeten vervangen.

Een andere oplossing is de nieuwe harde schijf plaatsen op de plek waar je nu de dvd-speler hebt zitten, hoe dat in zijn werk gaat kun je op deze pagina vinden. Zo'n setje kost rond de 20 euro. En daar komen dan de kosten de harde schijf bij.

Het vervangen van een harde schijf kun je trouwens prima zelf vervangen, is meestal kwestie van klepje losschroeven en oude harde schijf eruit, nieuwe erin.

Greetz,
Rens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan