Ze zeiden dat het makkelijk was, een TP-Link extender toevoegen..not

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
204
Hallo allemaal,

Op aanwijzingen zoals "dat is echt een makkie" en "als ik het kan, kun jij het helemaal" heb ik een TP-Link extender gekocht om zo het WiFi bereik uit te breiden. De verbinding boven was zeer slecht, vandaar.

Ik heb een Cisco wireless router EPC3925 die beneden staat. Ik heb een TP-Link (TA-WA750RE) extender binnengekregen, zo eentje die je in het stopcontact kunt steken. Voor de installatie heb ik de TP link vlak in de buurt van de Cisco in het stopcontact gestoken, op de knopjes gedrukt zodat ze elkaar zouden vinden, maar helaas, ze negeren elkaar. Lampje blijft knipperen en er is geen signaal vindbaar alszijnde de extender. Het zou zo makkelijk moeten zijn....zeiden ze...

Iemand van jullie een gouden tip?

Vast veel dank!

Robin
 
heb je wel eerst op de wps toets van je router gedrukt
 
Dank voor je reactie.

De knop heb ik inderdaad gelijk ingedrukt. Dat is het dus (helaas) niet. Maar bedankt natuurlijk!

Robin
 
wps minimaal 2 sec. indrukken , daarna heb je tijd om dit op de extender te doen, de extender moet zich natuurlijk wel in de range van het wifisignaal bevinden maar ook weer niet te dichtbij(signalen kunnen elkaar verstrooien).
 
Laatst bewerkt:
Dat was een goeie, dank je wel. Maar helaas heeft het niet geholpen. Zou de bijgeleverde cd toch nodig zijn?

Dank!
Robin
 
O ja, het wireless lampje op de tp link blijft ook knipperen...de rest van de ledjes van ontvangst branden gewoon (blauw).

Robin
 
na ongeveer 2 minuut zou hij op moeten houden met knipperen en dan zou je er weer op moeten drukken om de settings vast te zetten.
Je kun natuurlijk ook via je browser in de extender moeten kunnen komen
 
Heeft iemand nog een tip? Ik heb nog een paar dagen om de TP link evt. anders terug te sturen...

dank dank dank!
robin
 
Ja het is uiteindelijk gelukt! Door een mix van de reacties op dit topic, het forum en zelf klooien, is het me gelukt. En helaas, wat de oplossing nou precies was? Geen idee....ICT is soms ondoorgrondelijk.....maar....Ik ben blij!!

Dank
Robin
 
Eerst de EPC3925 enablen voor WPS

Hallo.

Misschien wat laat, maar ik zat met hetzelfde probleem dat het zo gepiept zou zijn.
Nou, ik moest eerst in de EPC3925 modem inloggen (met admin/admin) om vervolgens bij wireless de WPS op enable te zetten.
Daarna ben ik draadloos in de extender gegaan en ben stap voor stap de pagina's doorlopen, waarbij ik de modem moest selecteren en het wachtwoord geven.
Toen was het snel gepiept, en kon ik de extender verplaatsen naar een strategische plek, Ik heb me daarbij aan de 3-streepjes regel gehouden, en nu werkt alles goed. De extender neemt de SSID van de modem over, en als je met inSSIDER kijkt zie je gauw een winst van 20 dBm. Gaat dus toch lekker.

Succes voor degenen die nog met hetzelfde probleem worstelen.:d
 
Een compleet draadloze extender heeft alleen vaak een groot nadeel: zowel het te ontvangen signaal als het uit te zenden signaal moet via dezelfde wifi waardoor de snelheid vaak 2x zo laag is als bij het gebruik van een access point, waar het ingangssignaal via een UTP kabel komt...
 
De wps knop werkt alleen bij een beveiligingsniveau hoger dan WEP. De vraag is dus achteraf; heb je in je router wel WPA beveiliging?
 
Reageren in een oud topic is niet wenselijk en niet actueel meer.
Topic gaat op slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan