Canon MG5350

Status
Niet open voor verdere reacties.

VERNON01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Berichten
58
Ik heb een nieuwe Canon MG 5350, probleem daarbij is dat ik de printer niet zie in Word starter 2010. Als ik de printer wil toevoegen daarin dan geeft hij als fout aan : active directory domain services is momenteel niet beschikbaar, hoe kan ik dit oplossen ?
 
Je melding zal wel flink verkeerd zijn opgesteld.
Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je in Windows de printer wilt toevoegen. En dat je daarbij gekozen hebt voor een netwerkprinter en daarna gekozen hebt voor "In Active directory" zoeken.

Beetje raar verhaal, dan, áls je printer op het netwerk is aangesloten ipv. rechtstreeks op de computer. Waarom heb je dan niet de cd-rom gebruikt om de printer toe te voegen? Ik kan me erbij voorstellen dat de installatie-procedure óók rekening houdt met netwerk-aangesloten printers.

En indien aan netwerk aangesloten: Draai eens een status-pagina uit op de printer die (o.a.) duidelijk maakt dat de netwerkverbinding werkt en welk ip-adres de printer heeft, nu. Dat ip-adres zal zowiezo moeten vallen in dezelfde 192.168.x.x ip-reeks als het ip-adres dat je je pc/laptop nu heeft.

Tijs.
 
Nee, in windows kan ik verder alles uitprinten, alleen als ik in office, dus word of excel wat wil uitprinten ziet hij geen printer en krijg ik de melding als ik dan een printer wil toevoegen. Ik heb niet gekozen voor netwerkprinter en hij is ook bekabeld aangesloten.

Bij installeren van de nieuwe printer heb ik eerst alles van de oude gewist, windows heeft eerst alles zelf automatisch geinstalleerd, heb ik later ook verwijderd en via de rom geinstalleerd. ik had dit probleem trouwens ook met de oude printer en moest het dan via een omweg afdrukken.
 
Ben je zeker dat het niet aan je pc ligt? Dus dat printen vanuit (bijv.) Kladblok (= notepad.exe ) wel werkt?

Wat een speciaal verhaal... Ik heb er dan ook geen oplossing voor. Hopelijk reageert iemand anders nog.

Tijs.
 
Ik heb toch nog wat gevonden (via Google): Mocht je Avast anti-virus gebruiken, zet die dan (tijdelijk) uit, start je Office 2010 Start programma's opnieuw, en kijk of je dan wél een printer hebt om naar te printen.
Indien ja, deïnstalleer Avast, en wijk uit naar een andere anti-virus, bijv. Microsoft Security Essentials (is gratis).

Werkt mogelijk ook met andere versies anti-virus/firewall programmatuur, dus schakel die tijdelijk uit en kijk of het dan beter gaat.

Tijs.
 
Nee avast had ik al lang niet meer, heb Comodo, deze gedeinstalleerd en het werkt weer ! :thumb:
 
Mooi dat het geholpen heeft.

Graag de vraag nog op opgelost zetten.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan