Algemene vraag over het gebruik van 'hulp'-programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb een algemene vraag over het gebruik van 'hulp'-programma's', die je systeem moeten optimaliseren en/of vrij moeten houden van malware e.d...

Ik draai alweer een tijdje Windows 8 waarop ik o.a. Revo-uninstaller en Tune-up uitlities had staan. Ik heb nu een nieuwe pc met daarop weer Windows 8 en ik zit erg te twijfelen of ik deze programma's er weer op moet zetten. Op zich heb ik goede ervaringen met deze progs, maar de meeste kenners zeggen dat het helemaal niet nodig is. Windows 8 zou zelf prima in staat zijn om het spul schoon en veilig te houden. In mijn geval wel met de hulp van F-secure.

Ik heb wel CCleaner en Malwarebytes draaien. Ik meen dat deze progs wel een toegevoegde waarde hebben.

Ik ben benieuwd hoe anderen in dit forum hierover denken.....
 
Persoonlijk vind ik:
- Beste virusscanner is essentials/AVG (heeft me nooit teleur gesteld)
- Ccleaner af te toe uitvoeren
- Tuneup heb ik een tijdje gehad.. maar vind het eigenlijk maar rotzooi.. je kan beter zelf manueel je pc wat opschonen met Ccleaner
dan een tooltje 24/7 te hebben draaien dat je pc zou schoonmaken..
Revo-Uninstaller lijkt me niet nodig bij het gebruik van Ccleaner.

- Gebruik voor maleware meestal Ad-Aware

Als je niet telkens zelf Ccleaner wil runnen enzo:
Meestal als ik bij andere mensen een computer installeer, dan zet ik een geplande taak voor Ccleaner.
Ccleaner heeft (weet niet vanbuiten welke) een argument waarmee je het auto. kan starten zonder het schermpje te tonen.
Zo kan je in de achtergrond het uitvoeren..

gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie...

De 'beste virusscanner' verandert elke drie maanden weer bij een of andere test. Ik heb F-secure (gratis van Xs4sall) en die bevalt prima. Wat mij betreft kunnen we virusscanners buiten de discussie houden, want iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur...

Om TUU rotzooi te noemen gaat veel te ver. Ik draai TUU al vele jaren en nooit problemen gehad. En CCleaner gebruik ik al...

Ik wil de discussie eigenlijk wat breder maken dan het 'verdedigen' van je voorkeur programma. Het gaat er mij juist om of dergelijke programma's iets toevoegen aan de techniek van Windows 8. Heel concreet: Zijn TUU, Revo-uninstaller (en vergelijkbare programma's) wel nodig of is het zonde van het geld, of erger... doen ze je systeem meer kwaad dan goed.

Wat ik denk te missen is een functie binnen het os die je gegister opschoont. Maar wellicht (en daar ben ik dan o.a. benieuwd naar) is dit gewoon niet nodig!

Ik hoop dat er nog wat mensen reageren.
 
Wel.. ik gebruik al JAREN.. RegClean van Microsoft zelf
Dit is gekomen in Windows 9x. En delete zowat de meeste registry errors.
http://dl.cdn.chip.eu/downloads/156...9b41c3-B-4bb11a506ec2990d5df0d195c69d072f.exe
En ja, het werkt nog op Win8 64bit

Je gebruikt het tot de dump file (backup van registry verranderingen) 0kb. is, dan weet je dat er geen errors meer door dat progje gevonden worden.

Vervolgens gebruik ik gewoon de default regcleaner van Ccleaner (voor shortcuts,...)

TUU is een verzameling van dingen die andere programmas beter kunnen. Het is handig dat je dit alles op 1 plaats hebt.
Maar eigenlijk is het gewoon hetzelfde als: Defragler, Ccleaner, Disk Docter bij elkaar te hebben, en een mooie visualizatie maken van "Hoe traag" je pc wel is,
en "Hoe belangrijk het is om de Pro versie te kopen".
Ja, heb zelf 2 jaar TUU gehad, en vind het nu beter met apparte tools.

Maar dat is mijn opinie


gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Microsoft is regcleaner niet meer te vinden, en dan toch maar liever niet.

Maar met alle respect; hoe weet je nu dat 'losse' programma's het beter doen dan TUU? Volgens mij moet je dan een soort testorganisatie opzetten en bijv. kijken welke registersleutels door beide progs worden verwijderd en of dat dan op de juiste wijze is gedaan. Kortom: dit is denk ik niet te vergelijken... Bovendien heb ik dan weer allerlei losse progjes, waarvan je nooit precies weet wat ze doen.....

En nogmaals, het gaat mij er om of uberhaupt dit soort programma's nodig zijn....

George
 
Wel het is wel te vergelijken hoor.. :
Heb juist een registry clean gedaan met Ccleaner hij heeft 457 fouten hersteld. Maar ik heb de backup gebruikt (.reg) en alles is terug al voordien..
heb even mijn TUU (2012) bovengehaald. En deze vind nu 310 fouten.. Nu draai ik Ccleaner nog is en deze vind 168 fouten. Dat zou betekenen dat TUU wat andere dingen vind
, maar Ccleaner nog steeds meer.

PS: De installatie van TUU gebeurde VOOR deze test. Dus registry fouten van de installatie zitten niet tussen de test van Ccleaner en TUU

Je hebt TUU totaal niet nodig. Disk doctor moet je enkel gebruiken als er iets mis is, of in mijn geval doe ik het max. 1 keer per jaar.
Defragmenteren kan je evengoed met de ingebouwde in Win8 doen, maar Ccleaner lijkt me de enigste Nuttige.

gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar dit soort discussie was niet mijn bedoeling. Het gaat er mij niet om welk progje de meest registerfouten verwijderd, oftewel de winnaar is! Misschien is het juist goed dat TUU er minder verwijderd. Kortom, op deze manier komen we er niet uit. Ik herhaal het nog maar eens :Het gaat mij er om of uberhaupt dit soort programma's nodig zijn....

Ik hoop dat er nog meer mensen reageren..
 
Heb je mijn 2de stuk van mijn antwoord gelezen?

Je hebt TUU totaal niet nodig. Disk doctor moet je enkel gebruiken als er iets mis is, of in mijn geval doe ik het max. 1 keer per jaar.
Defragmenteren kan je evengoed met de ingebouwde in Win8 doen, maar Ccleaner lijkt me de enigste Nuttige.

Je hebt deze programmatjes wel nodig, maar naarmate je zelf de moeite wilt nemen tot het verwijderen, moet je kiezen.
Defragmenteren zou je in principe elke maand is moeten doen. En ccleaner miss ook.

Deze tools zijn zeker nodig
 
Bedankt voor je adviezen...

George
 
Niet opgelost. Ik had gehoopt dat er een discussie op gang zou komen, omdat ik dacht dat deze vraag bij meerderen speelde. Maar kennelijk niet....
 
Ik snap niet goed waar je een discusie over wil. Een computer kan draaoen zonder al die hulprogjes. Maar na zekere tijd zal je ze toch nodig hebven
 
Ik waardeer je mening, maar ik zou ook graag van anderen willen horen hoe zij erover denken. Maar het zij dan zo.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan