• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

command button automatisch laten klikken bij openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornesto

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
201
ik heb een bestand met een command button in met volgende code
Deze code zorgt ervoor dat wij vlug brandmelders kunnen traceren doordat hij die font vergroot.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Findwhat As String, tb As Shape, a
Findwhat = InputBox("Find what?")
On Error Resume Next
 If Findwhat = "" Then Exit Sub
  For Each tb In ActiveSheet.Shapes
 If tb.AutoShapeType = msoShapeRectangle Then
    If InStr(1, tb.TextFrame.Characters.Text, Findwhat) > 0 Then
         With tb.TextFrame.Characters(Start:=l, Length:=Len(Findwhat)).Font
         .Name = "Arial"
         .Size = 10
         .Underline = xlUnderlineStyleSingle
         .Bold = True
         End With
       End If
      End If
    Next
End Sub

Ik zou graag willen dat als ik het bestand open hij die automatisch die command button klikt om tijd te besparen.

ik heb al gezocht naar dingen maar deze code werkt niet
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheet1.CommandButton1.Enabled = True
End Sub
 
bjornesto,

Als je het zo eens probeer.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheet1.CommandButton1_Click
End Sub
 
Of deze:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Call CommandButton1_Click
End Sub
 
Beide oplossingen werken alleen als je het click-event Public maakt. Dat is het gemakkelijkste maar zou niet mijn voorkeur hebben.

In Thisworkbook:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Blad1.JouwProcedure
End Sub

In Blad1:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()()
    me.JouwProcedure
End Sub

Public sub JouwProcedure
    ' doe je ding
end sub
 
Je kunt toch bij opening van het bestand meteen de code laten uitvoeren die het gevolg is van het klikken op de button?
 
Dat is precies wat mijn oplossing doet.
 
Dat is juist edmoor, maar de vragensteller meldde (vreemd genoeg) dat hij het op jouw manier niet wil. Met "code laten uitvoeren" bedoel ik eigenlijk (hoewel het niet wezenlijk anders is) dat als code bij klikken op de button bv. staat: macro1 en dat je macro1 in een module plaatst. Bij openen van het bestand kun je dan naar macro1 verwijzen. Zoals gezegd: het resultaat is hetzelfde, maar bij openen kun je dan (het klikken op) de button links laten liggen.
 
De vragensteller, bjornesto, heeft zelf nog helemaal niet gereageerd.
 
Oei, ik las het bericht van pixcel en zag dat voor een reactie van de vragensteller aan, sorry!
Het wordt wel tijd dan dat bjornesto eens iets van zich laat horen.
 
Het is de bedoeling dat het meteen opent en als er nog zijn vb nog ergens een fout en ze laten dat open staan ze op die knop maar moeten klikken
 
Zal het anders zeggen heb een lijst en daar staat in welk plan die melder staat. Dan openen ze het plan. Dan zou die box nadat het plan geopend is tevoorschijn moeten komen. Dit is om vlugger te werken. Echter als ze op een later tijdstip nog iets moeten zoeken op dat plan, moeten ze gewoon op die knop klikken. Zo moeten ze dit niet telkens sluiten en terug openen. Hopelijk is het zo beter uitgelegd.
 
Ik heb het via public sub gedaan blijkbaar werkten de private sub niet bij deze bewerking
 
Je kunt beter even in een voorbeeld documentje laten zien wat je nu precies hebt gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan