Outlook.com probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvuz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
42
Hallo allemaal,

het probleem is het volgende: sinds enkele weken lukt het niet om mails, die op een andere mailaccount toekomen, automatisch te laten forwarden naar outlook.com. Doen we dit naar bijvoorbeeld gmail, is er geen enkel probleem. Ik heb al gekeken naar de instellingen, maar ik heb nog niet echt iets gevonden waaruit zou blijken dat er mails geblokkeerd worden. Enkel de mails van adressen die genoteerd staan als veilig in outlook.com, komen door. Maar het kan volgens mij toch niet de bedoeling zijn om elk adres dat moet kunnen toekomen, manueel toe te voegen aan deze lijst.

Jvuz
 
Als ik bij mijn instellingen kijk (via mail.live.com), dan zie ik de volgende zaken:

Een filter voor ongewenste e-mail kiezen
Selecteer het filterniveau voor binnenkomende berichten.
Standaard - de meeste ongewenste e-mail wordt in de map Ongewenst geplaatst.
Exclusief - alleen e-mail van contactpersonen en veilige afzenders, servicemededelingen van Outlook en berichten van MSN waarvoor het account is aangemeld. Alle andere e-mail wordt in de map Ongewenst geplaatst.
Opmerking: Controleer regelmatig de map voor ongewenste e-mail om er zeker van te zijn dat gewenste e-mail niet per ongeluk in deze map is geplaatst.

Ongewenste e-mail verwijderen
Ongewenste e-mail wordt automatisch in de map Ongewenst geplaatst, waar deze na tien dagen wordt verwijderd.

Ongewenste e-mail rapporteren
Kies of e-mail moet worden gerapporteerd aan Microsoft en de bedrijven die ons helpen om ongewenste e-mail te bestrijden.
Ongewenste e-mail rapporteren - help ons ongewenste e-mail uit het Postvak IN van iedereen te houden door de knop Ongewenst te gebruiken.
Niet rapporteren - de knop Ongewenst functioneert precies zo als de knop Verwijderen. Er wordt niets gerapporteerd aan Microsoft of aan iemand anders.
Inhoud van onbekende afzenders blokkeren
Inhoud van verdachte afzenders wordt in Outlook altijd geblokkeerd, maar je kunt zelf bepalen wat er moet gebeuren met afzenders die een goede reputatie hebben, maar niet als veilig zijn gemarkeerd.
Bijlagen, afbeeldingen en koppelingen weergeven voor afzenders met een goede reputatie
Bijlagen, afbeeldingen en links blokkeren voor iedereen die niet in de lijst met veilige afzenders staat

Als er nu dus staat ingesteld bij jou bij "Een filter voor ongewenste e-mail kiezen": Exclusief
dan klopt het met de genoemde bevindingen: Alle mail die niet afkomstig is van contactpersonen of als veilig aangegeven e-mailadressen gaat dan naar Ongewenst

Succes,

Tijs.
 
Waar staat nu de niet-doorgestuurde mail in Outlook.com? In Ongewenst?

Tijs.
 
Nee, die is er gewoon niet. Hij wordt op de een of andere manier geblocked of onmiddellijk verwijderd.

Jvuz
 
Wat je ook kan doen ipv. de mail te laten forwarden, de mail door outlook automatisch binnen laten halen.

Hoe dat in te stellen.

Log in op outlook.com --> druk daarna op instellingen (Dat boutje in de rechterhoek) --> Meer e-mail instellingen --> Je e-mail accounts --> Toevoegen aan account voor verzenden en ontvangen --> volg de stappen.

Outlook gaat nu automatisch de mail ophalen die er via dat mailadres binnenkomt en plaatst dat in de map die je daarvoor ingesteld hebt.

Greetz,
Rens
 
Rens12, nog een vraagje hierover. Blijft de originele mail staan in de oorspronkelijke mailbox of is deze dan weg?

Jvuz
 
Als ik me niet vergis blijft de mail in de oorspronkelijke mailbox staan.
Eventueel krijg je ook gewoon een venster te zien waarbij je kunt aanvinken dat de mail bewaard moet blijven, maar dit weet ik niet zeker, is lang geleden dat ik de functie gebruikt heb.

Groetjes,
Rens
 
Het geeft wel aan dat het voor pop is. Kan het zijn dat dit niet met impa werkt?
 
Volgens mij werkt het alleen met POP inderdaad, maar dat is niet zon probleem, mail blijft gewoon bewaard op de server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan