scanner maakt zelf (rare) selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Berichten
83
Mijn canon mp280 doet raar; als ik een document wil scannen, maakt hij zelf een selectie van het document. Dit varieert van een scan van de linkerbovenhoek tot 3 verschillende scans van 1 document. De selectie is niet te veranderen, ik kan de stippellijn niet uitrekken of op welke andere manier veranderen. Als ik op 'voorbeeld' druk, krijg ik ook een selectie van een bep. gebied van het document, en als ik het document laat liggen en nogmaals op voorbeeld druk, komt er steeds een totaal verschillende selectie.
Erg lastig omdat ik eea naar mijn boekhouder wil sturen en het zo wel erg lijkt op het bewust weglaten van bep. informatie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet herstellen?
 
Heb je al geprobeerd met de "scan en fax" van windows zelf? of is dit met scan en fax?
 
weet ik niet, ik ga naar apparaten en printers, kies mijn canon (daar staat ook een vinkje bij), en kies document scannen. als windows ook een scanner heeft, waar moet ik mijn document dan (onder) leggen?
 
Het gaat mij om het programma. de scanner maakt namelijk niet de selectie, dat doet het gebruikte programma. Daarom is het belangrijk te weten welk programma je gebruikt
 
Bij app en printers staan voor de rest: fax, verzenden naar one note 2010, en microsoft xps document writer. Via windows ondersteuning kom ik op een europese site van canon, maar zie ik niet precies wat ik moet doen.
 
In de scannersoftware (MP Navigator EX) heb je daar iets van "Document Size" Auto Detect (Multiple Documents) zitten.
Dan zou je deze eens ana moeten passen en kijken of dat werkt.
Dardoor kun je misschien zelf een kader trekken als je wat scant ipv dat de scanner dat voor je doet.

Groeten Marcel
 
Zo was dat voorheen ook inderdaad. Ik heb in mijn pc gezocht naar mp navigator ex, maar dat wordt niet gevonden. ik zie verder nergens document size of iets anders in die trant, waar kan ik dat programma vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan