Opnieuw geinstalleerd maar vergeten harde schijf te formatteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Triology

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2013
Hallo, helpmij.nl-gebruikers en experts.
Ik heb vandaag mijn pc gereset en windows 7 home premium er opnieuw opgezet.
Helaas was ik vergeten op mijn vorige gebruiker mijn harde schijf te formatteren en heb ik daarom nu nog maar 135gb van de 450gb beschikbaar.
Hoe kan ik deze windows-versie weer verwijderen zodat ik terug op mijn oude kom en mijn harde schijf alsnog kan formatteren?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Triology

Kan iemand alstubliefd een eventuele oplossing posten? Ik zie heel veel views, slechts 0 reacties.. :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt onder Win7 ook de ruimte die over is erbij betrekken, na de installatie.
R-muis op mijn computer en kies voor Beheer.
Dan zie je onder Opslag staan Schijfbeheer.
Daar staat je C-schijf en die kun je via de R-muis vergroten tot maiximaal.
Let wel... die ruimte moet wel vrij zijn. Als daar een andere partitie staat kan dat niet direct.
Dan moet je eerst...... de data van die partitie opslaap op een externe schijf oid als je dat nog niet gedaan hebt..
100% zeker OK .. dan verwijder je eerst die partitie die je net gebackupped hebt en dan verwijder je hem in Schijfbeheer.
Dan krijg je dus die vrije ruimte.
Als je dan weer met R-muis op de C-schijf het menu opent, dan kun je daar de optie vergroten of kiezen en dat doe je dan maximaal.
Ok ... geduld en dan is het klaar.
Je hoeft dus in principe geen herinstallatie te doen.

Is het toevallig mogelijk dat u even kunt helpen d.m.v teamviewer en/of join.me?

Laatst bewerkt door een moderator:
Triology, van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:

We zien liever niet dat je na korte tijd alweer je vraag gaat kicken. Mensen zijn vrijwillig op dit forum en het kan zijn dat het even duurt voordat je antwoord krijgt.

@ Terrarabo : Dit snap ik en hier heb ik begrip voor. Sorry hiervoor. Was gewoon beetje geschokt en had geen idee wat ik moest doen.

Alhoewel, ikzelf heb even doorzocht wat ik hieraan kon doen, en na wat gekloot heb ik zelf de oplossing gevonden!
Ik selecteerde mijn C:/ Schijf en bovenin klikte ik op 'Eigenschappen'
Hier had ik het knopje 'Schijfopruiming' gevonden. Dit klikte ik aan, en eerst kon hij niks vinden dat verwijderd kon worden. Ik zocht voor een 2e keer en toen ging hij ook scannen op 'Oude geinstalleerde versie(s)'
Hier vond hij ~250gb dat verwijderd kon vonden en daar ben ik nu momenteel mee bezig om het te verwijderen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie tijd en sorry voor mijn haastige reactie.

Groetjes,
Triology

Er zijn wel ergere dingen hoor, wou je er alleen even op wijzen. Fijn dat het opgelost is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan