Afdrukbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MSLIM2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
62
Hallo,

Op school hebben wij printers staan en het blijkt zo te zijn dat ik vanaf mijn laptop kan printen via die printers.
Ik heb van een docent een handleiding gekregen en geprobeerd te installeren. Ik moest daarbij een eigen poort maken met een naam voor die printer, alleen ik kwam erachter dat ik de verkeerde software voor die printer had gedownload dus heb ik op annuleren gedrukt, maar nu wil ik dus weer een nieuwe poort aan maken met de zelfde naam, maar dat kan dus niet omdat de naam al is gebruikt. Nu heb ik op internet gelezen dat je die des betreffende poort kan verwijderen via afdrukbeheer of printmanagement.msc, maar op de 1 of andere manier heb ik dat niet op mijn laptop staan. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik er weer aan kan komen of weet iemand een andere manier hoe ik die des betreffende poort kan verwijderen.

p.s. mijn laptop is laatst wel ter reparatie gebracht en toen hebben ze (na mijn idee) een nieuwe harde schijf erin gezet met een account die was beveiligd met een wachtwoord, ik heb 'm toen moeten laten kraken, omdat natuurlijk niemand van acer of e-care (reparatiebedrijf van block) dat wachtwoord wist.

p.p.s Mijn laptop is een Acer Aspire 7739 met Windows 7 Home Edition
 
a. De naam van de TCP/IP poort doet er niet toe! Dus als de instructie zegt: Maak een lokale tcp/ip poort met ip-adres 123.234.123.234 en noem die School, dan houdt niets je tegen om een lokale tcp/ip poort te maken die je noemt SchoolNieuwePoort en die dan aan te geven als de poort waar de geïnstalleerde printer naar moet printen.
b. De poorten kun je ook verwijderen, maar niet zolang er een printer aan gekoppeld is (dus het vinkje er staat). Wat je dan doet is de Eigenschappen van Printer te kiezen voor de printer die nu die poort gebruikt, het aanvinken van een andere poort (bijv. File:), op Toepassen drukken, en dan met de pijltjestoetsen te gaan naar de poort die je wilt verwijderen dan op het knopje Verwijderen te klikken.
Je kunt daarna weer een nieuwe (lokale tcp/ip) poort maken en dáár het vinkje voor zetten.
Je kunt overigens hetzelfde doen door een nieuwe printer aan te maken, die te koppelen met (bijv.) File: en dan de Eigenschappen van Printer op te vragen en in het tabblad Poorten de tcp/ip poort te verwijderen, op dezelfde manier als ik hierboven beschrijf. Daarna kun je die zojuist gemaakte printer (desgewenst) verwijderen en een een nieuwe lokale tcp/ip poort maken bij het aanmaken van een nieuwe printer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er is nóg een manier om lokale (tcp/ip) poorten te verwijderen:
Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met de volgende opdrachtregel: printui.exe /s
Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Je vind dan de poorten terug in tabblad Poorten.
[Je kunt geen poort verwijderen die op dat moment aan een printer is toegewezen. Die poort zou je dan eerst vrij moeten maken door een andere poort toe te kennen aan die printer of die printer te verwijderen.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja gelukt! :). Hartstikke bedankt. Heb die snelkoppeling gemaakt en de desbetreffende poort verwijderd. Bedankt.
 
Fijn dat je ermee geholpen bent. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan