Torrent vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
543
Hallo,
Ik ben begonnen met het uploaden van Torrents , maar als ik mijn torrent upload naar bijvoorbeeld *knip*, kan niemand hem downloaden omdat er geen peers zijn.
Hoe kan ik peers toevoegen?
Ik heb van alles geprobeerd ; uTorrent opengelaten , trackers toegevoegd , mijn torrent door gestuurd naar mijn andere computer en daar op gedownload , maar niks wil helpen.

Kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij niet dat je direct al peers nodig hebt, want jij bent de seeder.
Peers komen vanzelf áls ze je bestand gedownload hebben en weer door-seeden en ook als ze op dat moment bezig zijn met het downloaden ervan.

Je schrijft: "mijn torrent door gestuurd naar mijn andere computer en daar op gedownload , maar niks wil helpen. "
Tenzij het sharen vanaf 1 ip-adres niet 2x mag gebeuren zou ik verwachten dat als je die gedownloade weer door-seed vanuit je torrent-programma op die andere computer, je (bij de tracker) 2 seeds zou moeten zien (oftewel 2 computers die het hele bestand hebben).

Tijs.
 
Bedankt tijs voor het snelle antwoord , maar ik ben nog niet zo "ver" in de Torrent wereld , dus ik snap niet echt wat je allemaal bedoelt.
Je schrijft: "mijn torrent door gestuurd naar mijn andere computer en daar op gedownload , maar niks wil helpen. "
Tenzij het sharen vanaf 1 ip-adres niet 2x mag gebeuren zou ik verwachten dat als je die gedownloade weer door-seed vanuit je torrent-programma op die andere computer, je (bij de tracker) 2 seeds zou moeten zien (oftewel 2 computers die het hele bestand hebben).

Ik heb het bestand doorgestuurd naar mijn andere computer(via de mail , gewoon het aangemaakte .torrent bestand) , en daar op laten downloaden met uTorrent open op de eerste computer(voor de "seeds"). Op de 2de computer kon ik het niet downloaden , want hij bleef hangen op "Zoeken naar Peers..."...
En als ik het torrent bestand op de 2de computer wil downloaden via *knip*, zegt hij ook "zoeken naar peers..." , en dan probeert hij te downloaden , maar al snel gaat de download snelheid op 0.00KB/S. Ook heb ik van andere mensen signalen gekregen dat mijn torrent "dood" was. Hun konden het ook al niet downloaden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerste wat je moet checken zijn firewall-problemen op jouw computer. Eerste wat je (dus) in ieder geval moet checken is de verbindings-status in je torrent-client.

Is daar geen probleem (groen vinkje in beeld of andere aanwijzing dat het allemaal goed staat en goed werkt) dan zal er (lijkt mij) een fout zitten in je .tor torrent-bestand, bijv. verkeerde bestandsnaam aangegeven om te downloaden etc. Ik kan je daar niet mee helpen, Google hoe je het .tor bestand kunt analyseren op fouten.

Tijs.
 
Sorry The Devil, voor de torrentsite links :rolleyes:

Tijs,
Er staat een groen vinkje in de Torrent client. Heb alles voor uTorrent opengezet en downloaden gaat razend snel.
Ik heb even gegoogled hoe ik een torrent file moet analyseren op fouten maar ik kom nergens op uit.

Weet jij misschien programma's/sites waar ik toch mijn torrent op kan seeden?
En , ik had ook iets gehoord over "magnet links" , wat zijn dat?

Ook vind ik het heel raar , als ik op torrentsites kijk , en ik zie torrents die 3 minuten geleden geupload zijn , en die hebben al 200 seeds en geen leechers , en sommige hebben dat weer niet.
Hoe doen ze dat dan?
Knipsel.PNG

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik nog als tip voor je heb is checken in je torrentprogramma om te zien of je het bestand ook echt seed (dus dat de tracker weet dat jij 'm beschikbaar stelt als seeder). Dus dat het bestand op status Seeding staat.

Meer informatie/tips dan ik je al gegeven heb heb ik niet voor je, want ik heb me maar beperkt verdiept in torrents etc. Hopelijk heeft iemand anders nog tips, mocht de status toch echt "Seeding" zijn van dat bestand.

Tijs.
 
Ik check altijd "Start met seeden" waarneer ik een torrent maak , dat zal toch goed zijn?
Had je ook naar mijn edit gekeken?

Mvg
 
Die edit zegt niet zo heel veel: Bedenk dat het betreffende bestand maar 5 MB groot is, en (indien gemakkelijk te vinden én gewild) zoiets is dan snel genoeg geseed door 100en gebruikers.

En nogmaals: Kijk nu gewoon eens na in je torrentprogramma na of de status (echt) Seeding is van dat bestand! Op deze manier wordt hulp bieden wel heel vervelend. :mad:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi tijs.
Ik ben nu op computer 1 , en heb eventjes uTorrent gecheckt:
Knipsel.PNG
Ik moet dus port forwarden.
Nu heb ik op http://portforward.com/ gezocht voor hulp voor mijn router (Experia Box van KPN) , maar die staat niet in de lijst.
Hoe moet ik port forwarden met de Experia Box van KPN?
--
Heb een filmpje gevonden hoe je dat moet doen , jammer genoeg is het wachtwoord van het "admin panel" veranderd , en dat ben ik dus ook kwijt.
Nou ja , probleem is dan opgelost denk ik.

Dank voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt bij de KPN handleidingen downloaden (met standaard gebruikersnaam + wachtwoord erin), maar is afhankelijk van welke Experiabox.

Zoek bij KPN de handleiding voor jouw apparaat (klik afbeelding):

Tijs.
 

Bijlagen

  • SP32-20130923-164926.jpg
    SP32-20130923-164926.jpg
    36,1 KB · Weergaven: 65
En , ik had ook iets gehoord over "magnet links" , wat zijn dat?

Magnet links bevatten een verwijzing naar de inhoud van een torrent. Al de benodigde informatie, dat normaal in het torrentbestand zit, wordt eerst opgehaald bij andere gebruikers voordat het downloaden begint. Met magnet links ben je dus niet afhankelijk van een tracker of torrentsite om een torrentbestand te hosten.

Ook vind ik het heel raar , als ik op torrentsites kijk , en ik zie torrents die 3 minuten geleden geupload zijn , en die hebben al 200 seeds en geen leechers , en sommige hebben dat weer niet.
Hoe doen ze dat dan?

Het kan goed zijn dat die torrent (met veel seeders) van een andere site afkomstig is. Op een aantal sites mag je namelijk torrentbestanden van andere sites uploaden. Indien dit het geval is start je meteen al met een groot aantal seeders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan