Marcelklimt
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 feb 2013
In dit forum staan diverse oplossingsrichtingen voor het voorwaardelijk maken van het tonen van een kolom of een rij. Ik kwam met name niet verder met twee onderdelen 1) Hoe worden de voorwaardelijk verborgen kolommen weer getoond en 2) Ik wil de voorwaarde afhankelijk maken van de actieve geselecteerde cel, mits daarbij in kolom B iets is ingevuld. Wel dient daarbij in acht te worden genomen dat zolang ik in dezelfde rij het voorwaardelijk tonen en verbergen niet wordt aangepast. Pas nadat ik weer een andere cel selecteer in een andere rij moet er opnieuw worden gekeken naar het voorwaardelijk deel van de formule. De bedoeling is dat als ik in kolom B "Ophoger" selecteer dat kolommen L t/m R worden verborgen. Zodra ik echter "Oversluiter kies moeten de kolommen S:Z worden verborgen. Tevens moeten de andere kolommen dan weer zichtbaar worden. Bijgevoegd een bestandje met daarin in vba een oplosisngsrichting.
De wijzigingen treden echter alleen op indien ik de keuze ophoger of oversluiter weer wijzig, hoe kan ik ervoor zorg dragen dat puur bij het selecteren van de betreffende cel dit ook wordt gedaan
Code:
Private Sub worksheet_change(ByVal Target As Range)
If ActiveCell = "Ophoger" Then Columns("l:r").Hidden = True
If ActiveCell = "Ophoger" Then Columns("s:z").Hidden = False
If ActiveCell = "Oversluiter" Then Columns("s:z").Hidden = True
If ActiveCell = "Oversluiter" Then Columns("l:r").Hidden = False
End Sub
De wijzigingen treden echter alleen op indien ik de keuze ophoger of oversluiter weer wijzig, hoe kan ik ervoor zorg dragen dat puur bij het selecteren van de betreffende cel dit ook wordt gedaan
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: