@tomahawk: Begrijp ik goed dat het wel werkt als je de DNS servers van Google gebruikt ipv. je modem? Indien ja, dan zijn er meerdere oplossingen (ook afhankelijk van bepaalde voorwaarden):
a. Is het puur een overbelastingsverhaal, dan de routermodem herstarten (=stroom eraf en er weer op). Test dat zowiezo even uit.
b. Als het niet a. is, dan in je routermodem kijken welke DNS server díe gebruikt. Test dan daarmee (ipv. de Google dns-servers). Werkt dat wel, dan zijn er blijkbaar problemen met de manier waarop de routermodem de DNS aanvragen afhandelt. Bel dan je provider helpdesk voor hulp, waarbij je vooral niet moet vergeten te vermelden WELKE servers de DNS blijkbaar niet goed door je routermodem kan afhandelen (ik neem aan dat dan BEPAALDE websites niet bereikbaar zijn, dus dat de DNS resolving voor de meeste websites lukt maar voor sommigen niet).
c. Heb je getest met de DNS servers van je provider, maar die resolven sommige websites niet terwijl die DNS servers van Google het wel lukt, dan je provider bellen en klagen over de werking van hun DNS servers. Is dus bijna hetzelfde als b., alleen klaag je bij b. over de routermodem en bij c. over de DNS servers van de provider.
Meer smaken zijn er vlgs. mij niet.
Tijs.