Toetsenbord en accenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HKboy

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Berichten
5
Goedenochtend.

Mijn toetsenbord doet al tijden raar met accenten en dergelijke. Op alle andere toetsenborden (en systemen, want daar ligt het probleem), als je op ', ^ " drukt, vervolgens op de e, heb je ë of ê. Bij mij drukken die tekens nu automatisch af, behalve een teken te wachten om mee samen te voegen. Dit heb ik op mijn freshly-installed Windows 8 laptop, en ook op mijn PC (zal wel omdat hetzelfde MS account erop werkt).

Ik heb al in de taalinstellingen van het toetsenbord gespeeld, kan alleen het anwoord niet vinden. Weet iemand het antwoord erop?

Bij voorbaat dank.
Groetjes, Riekelt
 
Taal instellingen en toetsenbord al gedaan. Dat is niet lekker dus, vreemde toetsenbord problemen, meestal is dat een virus infectie. Goed scannen! : Wellicht gebruiken Malewarebytes Antimalware (google) in Veilige modus uitvoeren.
 
Om eerlijk te zijn, zie ik een virus-infectie niet een connectie maken met een toetsenbord die vreemd ingesteld staat. Vooral als ik buiten account-gegevens ophalen niet op internet ben geweest met een nieuw-geïnstalleerd systeem.
Hier wil ik bij toevoegen trouwens dat ik alt-gr niet kan gebruiken om de 3e "waarde" van een toets (denk aan euro teken, tot de macht 2).
 
Laatst bewerkt:
Het is wel vreemd dat het op je laptop is en op je PC.
Wellicht nog deze, verwijder alle toetsenbordindelingen en talen die je niet gebruikt, zodat er enkel nog staat:
Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (Internationaal), druk dan op OK en herstart de computer.
Die herstart is belangrijk want Windows kan per programma onthouden wat de toetsenbordinstelling was.
Na de herstart forceert hij alle programma's dan om de enige toetsenbordinstelling te gebruiken die er nu nog over is.
 
Verplaatst van Overige Software naar Windows 8
 
Ik heb zojuist ingeschakeld dat de taal nu engels-internationaal is, en dat heeft het gefixt. Zorgte wel voor een AM/PM klok, maar dat heb ik ook verholpen. Nu het taalbalkje nog.

Verder heb ik Nederlands juist verwijderd, omdat ik me niet kan voorstellen wanneer ik die toetsenbord-indeling ooit nodig zou hebben. Aangezien er niet veel hedendaagse apparatuur is met een nederlandse indeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan