In een keer 4 Reports Exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

robtwbv

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2012
Ik probeer met een druk op een button 4 Reports te exporteren naar Excel, dus in een Excel file wil ik 4 verschillende tabs zien.

Deze Excel file wil ik ook regelmatig overschrijven met nieuwe data na druk op de button.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben met uitleg

Alvas bedankt

Dit is een regelmatig voorkomende vraag op forums, dus de antwoorden zijn ook rijkelijk voorhanden. Bekijk deze code maar eens, en pas hem aan naar je eigen situatie. Hij maakt gebruik van Late Binding, dus je hoeft geen extra bibliotheek te laden.

Ik heb gezien dat het een regelmatig voorkomende vraag is, maar kom er niet uit... vandaar
Maar ik weet niet waar ik mijn file names moet plaatsen in de code, (ben een leek/ .......)

Heb zeg 4 reports, file name “Report_1”, “Report_2”, etc

En deze exporteren naar “DataBaseExport.xlsx” , allemaal in een aparte tab, en met een druk op de knop in een form.

En elke keer als ik op de knop klik, moeten de verschillende tabs overschreven worden in de zelfde Excel file.

Sorry maar ook van Late Binding etc weet ik nog niets van
Ik hoop dat iemand mij de code kan geven...

Als je niks kunt met voorbeeldcode, dan kan ik je ook geen code geven, want je gebruikt in code nu eenmaal objectnamen. En die heb ik niet. Dus dan moet ik weer een generiek voorbeeld maken met dummy's,en, en dan kan je daar vervolgens weer niks mee. Dus da's een eindeloze cirkel... Ik zou dus zeggen: post je db erbij, dan kunnenwe veel gerichter meedenken.

Sorry, maar ik heb toch aangegeven 4 Reports met file name “Report_1”, “Report_2”, zijn toch objectnamen, of heb ik het mis.

Niet volledig genoeg, vrees ik. Want waar staat je Excel bestand bijvoorbeeld?
Overigens is een forum bedoeld om mensen op weg te helpen, en niet om onbetaald van alles te gaan bouwen ;). Het is dus toch de bedoeling dat je zelf ook wat probeert.

Ik ben al lang aan het zoeken op www

Staat op C:\DATA\DataBaseExport.xlsx

Ik begrijp ook waar dit forum voor bedoeld is, maar ik ben een beginner en wil graag verder komen

Je begrijpt het geloof ik nog niet helemaal; je kunt een rapport niet naar Excel exporteren; dat houdt op bij Tabellen en Queries. Dus ik kan niet zoveel met Report_1 en Report_2.

Vandaar dat ik dat probeer uit te vinden.

Maar je kan wel een rapport naar Excel exporteren, pak een rapport met rechter muis knop export.
Dit gaat prima, maar dat wil ik automatiseren, ivm meerdere rapporten naar 1 excel bestand.

Je exporteert de gegevens, i.e de onderliggende query of tabel.

Waarom je dat zou willen is mij een raadsel; dit soort gegevens ziet er in een Acces rapport heel wat smakelijker uit. De data is ook nauwelijks zinvol te bewerken, dus je doet het alleen om het als overzicht te gebruiken. Gaat een stuk makkelijker als je de bronquery koppelt in Excel, en dat bestand dan bewerkt en exporteert. En een heel stuk netter.

Waarom, dat is mijn vraag hier, ik heb zo’n overzicht nodig.

Tot nu kan ik niet een overzicht krijgen uit uit een Query
Dit is een rapport met meerdere Sub rapporten One to Many, je kan het eenvoudig exporteren, met de hand.

maar we zoeken wat anders

Wellicht moet je jezelf de vraag stellen: 'Heb ik dit echt wel nodig?' Lees eerst eens wat Microsoft zelf zegt over de (beperkingen van) export naar Excel...

Ik heb dit nodig voor de mensen die niet rechtstreeks in de database mogen / kunnen zitten.

Maar waar jij het over hebt “Gaat een stuk makkelijker als je de bronquery koppelt in Excel, en dat bestand dan bewerkt en exporteert. En een heel stuk netter” is voor mij een raadsel.

Mijn idee met de export van een rapport, met rechter muis knop export excel is precies wat we willen zien.
Maar dan automatiseren,met een druk op de knop en meerdere rapporten naar 1 excel bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan