Windows ME Boot-disk: Het station is niet gereed. Formatteren beëindigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2013
Berichten
3
Hallo, ik probeer een 4GB harde schijf te formatteren met een Windows ME Boot-disk, ik maak een partitie van 2GB en formatteer die als FAT16 omdat ik er windows 95 op wil zetten. Maar nu als ik formatteer zegt ie op 79% : Het station is niet gereed. Formatteren beëindigd.
Ik heb ook al geprobeerd om eerst met windows XP installatie CD te formatteren (dat had ik ergens gelezen dat dat misschien hielp) maar nog steeds zegt ie hetzelfde. Wat kan ik doen?
 
Bedankt! Het is nu gelukt om windows 95 op C: te installeren. Op D: wou ik DOS installeren niet Windows ME dat is te nieuw voor deze computer ik gebruik alleen de boot-disk van ME omdat ik geen andere boot-disk heb. ik heb het formatteren op een andere computer gedaan met windows XP CD. Maar verder, ik heb dus windows 95 op C: geïnstalleerd maar als ik hem opstart doet ie raar dan zegt ie allemaal fouten en heb ik geen muis en toetsenbord enzo. En D: kan ik wel formatteren met windows ME boot-disk. Waarom kan ik C: dan niet formatteren met Windows ME Boot-Disk?
 
Ik heb Windows 95A. Heeft altijd prima gewerkt met Windows ME boot floppy en ja C:\ is FAT16 anders ondersteund windows 95 het niet. Misschien maar weer de oude hard drive erin doen in deze zitten denk ik fouten.
 
Laatst bewerkt:
http://support.microsoft.com/kb/118335

Het blijft gedoe als je een 4GB schijf hebt, kun je wel indelen met XP maar 95 kan er vervolgens niets mee.
In de bios de schijf handmatig aanpassen indien er op de schijf geen limit jumper zit is nog een mogelijkheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan