Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: fout 424, object vereist

• Vraag is opgelost
    Member
    Afstand tot server
    ±76 km

fout 424, object vereist

Beste vraagbaken,
    ik heb weer een (voor mij in ieder geval) interessant probleem. Een formulier dat opstartte bij het openen van een workbook, geeft nu ineens een foutmelding. Dit is fout 424, object vereist. Ik heb de code gecheckt, ik heb ook nog met een vers / nieuw formulier getest, maar dat geeft ook weer dezelfde foutmelding.

Ik heb al even zitten zoeken op internet, en ben op een VBA code cleaner gestuit. Deze heb ik geinstalleerd, maar ik krijg hem niet aan de praat. Mijn systeem gegevens zijn excel2010 en Windows XP prof 2002, sp 3. Heeft iemand een suggestie of het inderdaad in vervuiling van de code kan zitten of in iets anders?

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt.

Mega Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±91 km
    Mogelijk ben je ergens een "set" statement vergeten of je probeert een property/method aan te roepen van een object dat niet goed geïnitialiseerd is.

Vaak gebeurt dit bij "range" opdrachten en impliciete referenties buiten je werkgebied. Als het goed is krijg je een hint van waar het probleem zich bevind
    "Ik geloof niet in een limiet van mijn kunnen,
    wel van mijn kennis"

Member
    Afstand tot server
    ±76 km
    Beste wampier,

ik krijg inderdaad een indicatie waar de fout zit, en dat lijkt inderdaad in de benaming (initialisering van het object) te zitten. Ik heb hier echter de laatste tijd niets meer aan gewijzigd in mijn code. De aanroep heb ik getest met een nieuw userform, zonder iets te wijzigen aan naam etc. De aanroep heb ik direct overgenomen van de help, zelfs zonder tikfouten ;-).

# 'open formulier bij openen werkboek
    Private Sub Workbook_Open()
    frmTechnischeKennisCNS.Show
    Application.Goto Sheets("technische kennis CNS").Cells(1)
    End Sub#

en formulier eigenschappen:
    (Name) frmTechnischeKennisCNS
    Caption Technische Kennis CNS

Als iemand de fout ziet, dan hoor ik het graag ;-).

Alvast bedankt .

De beste manier is je code nog eens goed nalezen via de stap voor stap methode in de VBEditor: F8
    VBA voor smarties

VBA is een taal die je moet leren met een grammatica- en een woordenboek.
    Plaats svp geen bestanden op andere sites; nadat het bestand daar verwijdeerd is wordt een forumdraad onbegrijpelijk voor anderen. De bijlagen-faciliteit zit niet voor niets in dit forum !

De eerste fout is dat je in je post geen code markeringen (code tags) gebruikt.

De fout zit waarschijnlijk in de Initialize of activate gebeurtenis van het userform

De application.goto regel lijkt me overbodig.

Code:
    Private Sub Workbook_Open()
       frmTechnischeKennisCNS.Show
    End Sub
    VBA voor smarties

VBA is een taal die je moet leren met een grammatica- en een woordenboek.
    Plaats svp geen bestanden op andere sites; nadat het bestand daar verwijdeerd is wordt een forumdraad onbegrijpelijk voor anderen. De bijlagen-faciliteit zit niet voor niets in dit forum !

Member
    Afstand tot server
    ±76 km
    Besten,

probleem is opgelost. Het zat hem niet zo zeer in de Sub workbook_open, maar in een verkeerde verwijzing in ander deel van de code. Dit had ik zo snel niet door, omdat er een nieuwe versie was geïnstalleerd die net iets anders werkt/zaken laat zien.

Bedankt voor het meedenken.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren