Updates centraal vanaf server

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan963852

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
6
Hallo,

Ik ben beheerder van een klein netwerk dat owv veiligheidsredenen zeer beperkte internetrechten heeft. Alle clients melden aan met gebruikersrechten (geen adminrechten) in domein met profiel decentraal op client (dus niet op server). Elke client bevat meerdere OS'en die naast mekaar zijn geïnstalleerd (op te starten via boot manager, dus draaien niet in VM). Is het mogelijk om vanaf de server automatisch software-updates van bv. Windows, Java, Chrome, Adobe, ... naar deze clients te laten pushen zonder dat ik werk met profielen op de server? Gebeurt de installatie dan tijdens het aanmelden?
Nu gebeuren alle updates voor al deze clients met de verschillende OS's manueel wat zéér tijdsrovend is.

Hopelijk kunnen jullie me een duwtje in de juiste richting geven.

Alvast bedankt

Johan
 
Zijn alle systemen verder het zelfde? (hardware en software)
Zo ja, kun je dan niet 1 systeem updaten en die over het netwerk klonen naar de andere systemen?

Of ga ik nu te veel op de Apple manier denken :rolleyes:
 
Hey Woutertjuh88,

Bedankt voor de reactie.
Initieel worden alle pc's geïnstalleerd met dezelfde ghost. Nadien worden sommige configuraties aangepast. Klonen is dus geen oplossing.

Bestaat er echt geen andere manier? Als je met zwervende profielen werkt zou je blijkbaar de updates wel centraal kunnen beheren maar zwervende profielen lijken mij dan weer andere nadelen te hebben.

Heeft iemand nog een tip?

Bedankt

Johan
 
Ik ga dan al snel denken aan WSUS voor de windows updates. Updates voor andere zaken zou je via SCCM kunnen doen. Maar het laatste lijkt mij overkill in een klein netwerk. Je kan een share aanmaken op het netwerk met de installatie files van de software die geupdate dient te worden of via grouppolicy de software pushen. Beide hebben het nadeel dat er nog interactie op de client dient te gebeuren, als in installeren.
 
Thx vr de reactie! Kan ik updates via groepsbeleid pushen naar clients die in domein zijn aangemeld maar werken werken met locaal profiel?
 
Updates van bijv chrome, java etc bedoel ik dan wel de nieuwe versie. En enkel als deze in .msi aangeboden worden. Via een GPO heb je een .msi van het pakket nodig. Of de gebruikers een lokaal of domain profiel hebben is niet relevant. Zolang ze maar in de Active Directory terug te vinden zijn. Je kunt het ook eerst testen met 1 stukje software die je middels een GPO aanbiedt. Je kan het aanbieden aan een computer of user.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan