Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 23

Onderwerp: updates mislukken

  • Vraag is opgelost
  1. #1

    updates mislukken

    Hallo,
    Al weet ik dat het probleem zich vaak voordoet, gezien de database, kom ik er toch ook niet uit:
    Ik kan al weken geen updates meer doen voor windows 7 (32-bits). Met de volgende nrs:
    KB 2868116, KB 2872339, KB 2876315 en ""cumulatieve beveiligingsupdate voor IE9. Ik heb Fix-it er al op losgelaten etc. maar niets helpt.
    Wie kan mij ajb helpen

  2. #2
    Moderator
    Verenigingslid
    Mik Zjegger's avatar
    Geregistreerd
    8 december 2008
    Locatie
    Bourgondische stad waar het goed toeven is.
    Verplaatst van Win 7 naar deze sectie.
    Grtjzzz uit de stad van André Rieu !
    ____________________________
    spy/malware problemen?
    How To en downloaden Mbam
    Have a nice day !!!

  3. #3
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Probeer eerst de updates handmatig te downloaden en installeren:
    KB2868116
    KB2872339
    KB2876315

    Helpt/werkt dat niet:
    Download, installeer en start Windows Repair All in One
    Eventueel sla je de Malwarebyte AntiMalware check over in het proces (maar wel aanbevolen van mijn kant!), doe de Check File System check, doe de System File Check, maak het herstel punt en de backup van de registry.
    In het keuzemenu op het einde in ieder geval aanvinken en laten uitvoeren:
    Reset Registry Permissions
    Register System Files
    Repair Windows Updates
    Repair MSI
    Restore Important Windows Services


    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 5 oktober 2013 om 00:40
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  4. #4
    Hoofdredacteur
    Bestuurslid
    ErpCity's avatar
    Geregistreerd
    10 november 2005
    Locatie
    Erp
    Afstand tot server
    ±71 km
    Ga naar services (tik in het vakje boven de startknop "services" en klik op het icoontje met het "tandwieltje" ervoor of ga naar configuratiescherm > systeembeheer > services).
    Zoek de service "Windows Update", klik op rechtermuisknop en selecteer "stoppen".
    Ga in Verkenner naar de map Windows, zoek en open hier de map "SoftwareDistribution".
    Verwijder (delete) alle mappen die je hier ziet. (mocht je dit "eng" vinden dan kun je deze mappen ook ergens als backup opslaan)
    Start de computer opnieuw op en ga naar Windows Update...

  5. #5
    Tijs, dank je wel voor je reactie. Heb het programma uitgevoerd, maar zonder resultaat.
    Ik begrijp het laatste echter niet (schermafdruk bijvoegen). Mijn pc is opnieuw opgestart, dus ik heb geen schermafdruk (??).
    Geeft nog steeds "mislukt" aan met code 800706BA+BE

  6. #6
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    Dat algemene verhaal over hoe een schermafdruk te maken (in mijn handtekening) heeft niets met jouw vraag te maken.

    Ok, je hebt alles geprobeerd (handmatig proberen in installeren en Windows Repair all in one), maar de melding blijft 0x800706ba en 0x800706be ??

    0x800706BA RPC_S_SERVER_UNAVAILABLE
    0x800706BE RPC_S_CALL_FAILED

    Meldingen lijken dus wel een zelfde oorzaak te (kunnen) hebben.

    Zet eens tijdelijk al je anti-virus / anti-malware software uit, zet ook alle firewall(s) uit, scan m.b.v. deze link en doorloop daarna deze troubleshooter en probeer het dan opnieuw.

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  7. #7

    nog niet...

    alles gedaan, maar geen resultaat "problemen met het installeren van recente updates niet opgelost"".
    Ik heb wel de "korte"scan uigevoerd.
    Kun je nog iets bedenken?
    Dank je wel.
    Ingrid

  8. #8
    Giga Senior
    Geregistreerd
    19 september 2010
    Locatie
    aan de kust
    Kijk ook hier eens.
    Felix quem faciunt aliena pericula cautum.


  9. #9

    Fix it

    Dank je wel Dorado voor je reactie.
    Ik heb Fix it al diverse malen geprobeerd. Je laatste advies ook opgevolgd en krijg nu de boodschap van Fix it:
    "er is een onverwachte fout opgetreden mbt de probleemoplosser. Deze kan niet worden voortgezet"

    Ik ben bang dat Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd moet worden. Of is er toch nog een andere oplossing?

  10. #10
    Hoofdredacteur
    Bestuurslid
    ErpCity's avatar
    Geregistreerd
    10 november 2005
    Locatie
    Erp
    Afstand tot server
    ±71 km
    Er zouden enige bestanden beschadigd kunnen zijn op de HD. Dit checken en repareren is een "lange zit"...
    Ga naar cmd (als administrator) tik C:\CHKDSK /r
    Of doe een vlugge check met CHKDSK zonder parameter

  11. #11
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    @ErpCity: Gegeven dat de Windows variant van chkdsk C: /f én systeembestanden-check onderdeel is van mijn Windows Repair All in One instructie van eerder en dat de 2 foutmeldingen RPC-gerelateerd zijn, vind je het erg dat ik twijfel over het nut van je advies van zojuist?

    Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

  12. #12
    In de eerste plaats hartelijk dank voor de reacties. Maar Tijs....wat moet ik dan nu verder volgens jou?

  13. #13
    Giga Senior
    Geregistreerd
    19 september 2010
    Locatie
    aan de kust
    M.i. zouden die RPC meldingen wel eens te maken kunnen hebben met de RPC service.

    Combineer [windowstoets & r] → typ: services.msc.
    Zoek: Remote Procedure Call. Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
    Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging
    Felix quem faciunt aliena pericula cautum.


  14. #14

    sorry

    geen resultaat! Vraagt ook niet om bevestiging. Als ik OK ingeef doet het verder niks.
    Ik begrijp er echt helemaal niks van. Helpt het als het misschien op het moment gekomen is dat ik IE 10 wilde downloaden, maar dat heb geannuleerd bij nader inzien?
    Want vanaf die dag is dit probleem eigenlijk ontstaan.

  15. #15
    Moderator
    Verenigingslid
    Mik Zjegger's avatar
    Geregistreerd
    8 december 2008
    Locatie
    Bourgondische stad waar het goed toeven is.
    Klik in je browser in de menubalk op help>over internet explorer om te controleren welke versie je nu daadwerkelijk hebt.
    Grtjzzz uit de stad van André Rieu !
    ____________________________
    spy/malware problemen?
    How To en downloaden Mbam
    Have a nice day !!!

  16. #16
    Ik heb IE9

  17. #17
    Moderator
    Verenigingslid
    Mik Zjegger's avatar
    Geregistreerd
    8 december 2008
    Locatie
    Bourgondische stad waar het goed toeven is.
    Ik zou 'm verwijderen en opnieuw installeren.
    http://windows.microsoft.com/nl-nl/i...wide-languages
    Grtjzzz uit de stad van André Rieu !
    ____________________________
    spy/malware problemen?
    How To en downloaden Mbam
    Have a nice day !!!

  18. #18
    Giga Senior
    Geregistreerd
    19 september 2010
    Locatie
    aan de kust
    Voordat je het verwijdert & opnieuw installeert, probeer het eerst nog op te lossen het opschoningsprogramma voor patchregistratie uit te voeren.
    Felix quem faciunt aliena pericula cautum.


  19. #19
    Vraagt om productcode. En ik heb 32 ipv 64?

  20. #20
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2006
    Locatie
    Zaanstad
    Afstand tot server
    ±116 km
    PatchRegCleanup-x86.exe moet je dan hebben.

    Maar idd, er wordt een productcode gevraagd, maar dat is niet de productcode van Windows maar de GUID van de patch die je wilt repareren.
    Zie verder deze toelichting

    Removes patch registration for partially registered patches for the product specified by <ProductCode>)

    PatchRegCleanup productcode [/q] [/v] [/l <LogFile>]

    productcode GUID for the product you want to clean up
    /q quiet mode
    /v verbose output
    /l <log file> Full path and name of the file for logging output

    Example: PatchRegCleanup {CB2F7EDD-9D1F-43C1-90FC-4F52EAE172A1} /v /q /l c:\PatchRegCleanup.log
    Wat je dus kunt proberen (kan het hier niet naspelen) is o.b.v. die gelinkte toelichting te zien of je van de volgende updates:
    KB2868116
    KB2872339
    KB2876315
    de GUID kunt vinden in Regedit, onder die ene register-sleutel
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products

    PS: Ik raad om te zoeken naar resp. 2868116 , 2872339 en 2876315 , dus niet met KB er voor.

    Die GUID zul je dan moeten opgeven als parameter aan patchregcleanup-x86 in een CMD.EXE venster (geopend met "Als Administrator openen")
    Of dit de GUID van het product is of van de patch die erop geprobeerd is weet ik niet, maar vlgs. de syntax zou je de GUID van het bovenliggende product moeten nemen.
    [Het voorbeeld verwijst naar product .Net Framework 1.1, dus het lijkt me idd. dat je niet de GUID van de patch maar de GUID van het bovenliggende product moet aangeven.]

    [Ik kan het hier niet helemaal naspelen, omdat bij mij er geen updates zijn die mislukt zijn.]

    Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 7 oktober 2013 om 11:51
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren
Linkpartners
Aanbiedingen