Snelheid downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
vraagje over downloaden...
Ik ben sinds kort overgestapt op glasvezel (3oo mbit/sec van caiway).
Als ik de speedtest doe van caiway krijg ik zowel bij download als upload meer dan 300 mbit/sec.

Maar als ik grabit aanzet, kom ik tot een snehlheid van 11500 kbit/sec (volgens mij 11,5 mbit/sec).
Als ik spotnet aanzet, kom ik nog tot een lagere snelheid van 6 a 7 mbit/sec.

Wie heeft hier een verklaring voor? Ik download via een payserver van Eweka (volgens Eweka 100 mbit/s)...

Hoe kan ik de meest optimale snelheid benutten? Toch overstappen naar de newsgroepen van caiway? Die hebben alleen een kortere retentietijd van alles...

Graag uitleg/suggesties....
 
Heb je wel alle 8 connecties die je bij Eweka mag hebben ook in gebruik? Ik heb zelf 60Mbit van UPC en haal met Newsbin 57Mbit met Eweka.
 
@Crash, je denkt te moeilijk. :eek:

De TS heeft een Eweka abonnement van 100MBIT. Logisch dat als hij een speedtest doet, hij makkelijk aan de 300MBIT komt. Maar zodra hij gaat downloaden via de newsserver van Eweka, stopt de internetsnelheid bij 100MBIT omdat dit de maximale capaciteit van Eweka per account is.
Enige oplossing; een newsserver zoeken met een grote capaciteit én zonder snelheidsbegrenzing. :)


Jasper.
 
Of denk ik verkeerd?

Ik zie in Grabit als downloadsnelheid staan: 11500 kb/s
Dit doet hij met 8 sporen tegelijk. Moet ik dan 8 keer die 11,5 doen? Want dan kom ik wel richting de 100 Mb/s (die Eweka belooft).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan