Programma's starten niet meer omdat LPK.dll ontbreekt. Is dit een virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

chantal1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hallo,
Sinds vandaag kan ik geen enkel programma meer openen. Mijn pc geeft steeds de foutmelding: "Het programma kan niet worden gestart omdat LPK.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem oplossen door het programma opnieuw te installeren". Wanneer ik het programma trachtte te verwijderen om daarna opnieuw te installeren, lukte me dit ook niet.
Is dit een virus? Weet iemand wat ik moet doen? Ik kan ook geen scan doen omdat ik hetzelfde bericht krijg wanneer ik mijn antivirus wil openen.:confused::(

LPK.dll is een bestand dat hoort bij Windows Language Pack programma's.
Als je deze kwijt bent of dat het in het ongerede is geraakt kun je proberen dit op te lossen met SFC.

Klik op Start
Type: CMD
Klik er met rechts op in het resultatenlijstje en klik dan: Uitvoeren als Administrator
Dit start een DOS box en daar tik je dan: sfc /scannow
Laat hem draaien en volg de eventuele aanwijzingen.

"het programma probeerde te verwijderen" -> Heb je een programma op het oog dat het probleem veroorzaakt heeft? Indien ja, welke dan?
LPK = Language Pack Library, dus een belangrijk onderdeel van Windows, en vooral in een omgeving waarin meerdere talen tegelijk op 1 Windows installatie gebruikt wordt.
Kan ook een versie van een (origineel) engelstalige Windows zijn die met language packs is 'omgebouwd' naar Nederlands etc.

Mogelijk kan iemand je helpen als je vermeldt welke versie van Windows je gebruikt, of dit probleem er vanaf het begin is of pas recent, welk programma je er nu van verdenkt de schuldige te zijn van het probleem etc.

Overigens (als ik mag aannemen dat het een recent probleem is) zou het terugzetten van een Windows herstelpunt van voordat dit probleem zich voordeed al een oplossing kunnen zijn.
Mogelijk moet je daarvoor wel Windows in Veilige modus opstarten, en daar dan Systeemherstel starten.

Tijs.

@edmoor
Bedankt. Ik heb via opdrachtprompt een scan gedaan en er waren idd enkele beschadigde bestanden gevonden. Alles is onmiddellijk hersteld en pc-tje werkt terug helemaal zoals het hoort.:thumb::D
Tx tx!!

Ok dan. Goed gedaan :thumb:

Hetzelfde probleem

LPK.dll is een bestand dat hoort bij Windows Language Pack programma's.
Als je deze kwijt bent of dat het in het ongerede is geraakt kun je proberen dit op te lossen met SFC.

Klik op Start
Klik er met rechts op in het resultatenlijstje en klik dan: Uitvoeren als Administrator
Dit start een DOS box en daar tik je dan: sfc /scannow
Laat hem draaien en volg de eventuele aanwijzingen.

ik was zo blij om te lezen wat ik moest doen ik had exact hetzelfde,bij mij ging er eindelijk ook een programma draaien,maar er zat geen fout, in,ik stond al in de startblokken om je van harte te bedanken,maar helaas misschien helaas,er stond dat er niets was gevonden, dus nu weet ik nog steeds niet wat ik moet doen, doordat dit programmaLPK.dLL ook van mijn computer is verdwenen heb ik niks dan ellende,ik moet hem steeds opnieuw opstarten,en dan loopt hij weer vast,ik ben ten einde raad,ik had ook gehoopt het geluk te hebben dat het bij mij ook hielp, het programma heeft gedraaid,dat vond ik al geweldig,maar er is niets gevonden, wat kan ik n u toch nog in hemelsnaam beginnen, een herstelpunt maken maar weer?
dan moet je daarna al je updates weer downloaden, ik ben echt ten einde raad, ik ben minder valide ,en door het lange stilzitten,krijg ik steeds spasme aanvallen,wat kan je me alsjeblieft nog aanraden?
groet Els

Ik zou je graag helpen Els, maar als de eerder gegeven reactie geen soelaas biedt heb ik helaas niet zomaar een andere eenvoudige methode.
Laat even weten welke Windows versie je exact gebruikt, dus bijvoorbeeld Windows 7 Home editie Nederlands. Dan wil ik wel kijken of er een DLL voor te downloaden is die je dan op de juiste plaats op je PC kunt zetten om te kijken of het probleem daarmee verholpen is.

@singing55:
a. Kijk of lpk.dll in het algemeen wel bestaat:
Klik op Start
In het CMD-venster:
cd /d %windir%\system32
dir /a lpk.dll
b. Bestaat het bestand niet (of is het significant kleiner dan 200 Kilobyte, bijv. 0 bytes), download het bestand dan hier, pak het .zip bestand uit en plaats het uitgepakte lpk.dll bestand (niet het originele archief, die, met de extensie .zip, dezelfde naam heeft) in de C:\Windows\system32 map. Doe niets met het (mee uitgepakte) FixMyRegistry.exe bestand of readme.txt bestand, dus puur alleen lpk.dll kopieren naar de system32 map onder Windows.
Doe daarna stap c., ook als je lpk.dll niet hoefde terug te plaatsen.
c. In het CMD-venster van a.:
regsvr32 –u lpk.dll
regsvr32 lpk.dll
d. Herstart je computer en kijk of het beter gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan