error code met drupal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hey iedereen,

Ik ben een site aan het maken met drupel. Tot hiertoe ging alles zonder problemen maar toen ik vandaag de website wou bewerken heb ik hem afgesloten. sindsdien krijg ik ik deze foutcode: Fatal error: Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted (tried to allocate 35 bytes) in /home/tomcoyp5/domains/mijnkijkophetverleden.be/public_html/modules/filter/filter.module on line 1541

Ik vermoed dat ik ergens een bestandje moet bewerken voor ik terug op drupal kan gaan want dat lukt niet meer. Ik heb ook al gecheckt bij mijn server of alles nog niet verlopen was en dat was niet het geval kunnen jullie helpen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groeten Aquino

Laatst bewerkt:
Probeer de volgende regel in je .htaccess te plaatsen in de root map:

Code:
php_value memory_limit 128M

waar vind ik die rootmap en waar moet ik die regel juist plaatsen
Het is opgelost door je tip bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
De rootmap is de hoofdmap van je website. Vaak heet deze "httpdocs" of "public_html".

Waar je de regel plaatst, maakt niet heel veel uit. Ik zelf zet hem vaak bovenaan.

Hey, het werkte heel even maar krijg nu deze boodschap regelmatig te zien:
PDOException: SQLSTATE[42000]: Syntax error or access violation: 1226 User 'tomcoyp5_drup1' has exceeded the 'max_questions' resource (current value: 30000) in lock_may_be_available() (line 167 of /home/tomcoyp5/domains/mijnkijkophetverleden.be/public_html/includes/lock.inc).

Wat kan het probleem zijn?

Het probleem is, is dat er te veel database queries per uur naar de database worden gestuurd.

Ik denk dat je ondertussen wel weer op je website kunt, omdat het uur al voorbij is. Wat je kunt doen om het te voorkomen:

- Neem contact op met je hostingprovider en vraag of ze het limit willen opschroeven.
- Schakel alle database-query-limiet-verslindende modules uit.

Wat misschien ook nog een oplossing is, is je caching goed instellen. Zo hoeft Drupal niet elke keer de database te benaderen.

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik mijn cache zo instellen dat hij niet elke keer mijn database moet aanspreken? het is volgens mij inderdaad het probleem van te veel cache heb het vandaag nog voorgehad en getest kon er na een uur terug op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan