Nieuwe soundbar werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lrozenga

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2013
Ik heb een nieuwe soundbar gekocht. De rca kabels zaten erbij geleverd en toch krijg ik de bar met geen mogelijkheid aan de praat. In de Konig soundbar zit een witte en rode uitgang voor naar de tv. Op de tv (samsung) zitten 2 mogelijkheden voor het plaatsen van de witte en rode kabel, namelijk aan de achterkant en zijkant. Ik heb alles geprobeerd maar het werkt maar niet. Heeft iemand een idee of oplossing?
Ik zou er super blij mee zijn!

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl,

zeker goed aangesloten de rood wite stekker op de tv uitgang en op de soundbar ingang ,instelling tv om die aansluiting te gebruiken.

Je gegevens zijn summier.
Maar als je de kabeltjes in de soundbar steekt en de andere kant in je hand houdt en de pinnetjes met je vingers aanraakt kun je kijken of je soundbar werkt.
Hij zou dan moeten gaan brommen.
Je kunt ook de kabeltjes op de UITGANG van je versterker aansluiten. Kijken of je er dan geluid uit krijgt.
Beide nee? dan denk ik dat je soundbar niet in orde is.
Je kunt die kabeltjes van je tv bij de versterker op de INGANG aansluiten, en kijken of je dan geluid via je versterker krijgt.
Wel geluid, dan is je TV in orde.
succes er mee.

Je gegevens zijn summier.
Maar als je de kabeltjes in de soundbar steekt en de andere kant in je hand houdt en de pinnetjes met je vingers aanraakt kun je kijken of je soundbar werkt.
Hij zou dan moeten gaan brommen.
Je kunt ook de kabeltjes op de UITGANG van je versterker aansluiten. Kijken of je er dan geluid uit krijgt.
Beide nee? dan denk ik dat je soundbar niet in orde is.
Je kunt die kabeltjes van je tv bij de versterker op de INGANG aansluiten, en kijken of je dan geluid via je versterker krijgt.
Wel geluid, dan is je TV in orde.
succes er mee.

Ik heb de soundbar inmiddels aan de praat. Er moest alleen wel een audiojack aan te pas komen. Blijkbaar heeft mijn tv alleen tulp uitgangen i.p.v.ingangen. De soundbar is nu verbonden met de tv via de koptelefoon ingang. Om eerlijk te zijn valt me het geluid van deze Konig wel wat tegen.

Hoi,

Vraag me af of dit juist is koptelefoon uitgang is over het algemeen niet gewenste uitgang om een box op aan te sluiten;) en dan zou het geluid wel eens tegen kunnen vallen.

Hoi,

Vraag me af of dit juist is koptelefoon uitgang is over het algemeen niet gewenste uitgang om een box op aan te sluiten;) en dan zou het geluid wel eens tegen kunnen vallen.

Is er nog een andere manier volgens u dan?

Hoi,

Die rode en witte uit/ingang op de tv zekers geen uitgang meld anders even je type tv.

Modag vroeg het al, welke tv heb je, met typenummer, dan kan er meer of beter geholpen worden.

In en uitgangen worden door elkaar gegooit, de TV heeft rca/tulp uitgangen, die je wel moet selecteren in het menu van de TV anders werken ze niet, logisch want het is of interne speakers of de externe en de soundbar heeft rca/tulp ingangen.

Kijk in de manual van de TV, waar het type van werd gevraagd maar niet werd gegeven, hoe je die externe uitgang selecteert.

Achter op de tv staat het volgende: Samsung, typenmr: LE32C530
Ik kon er gister simpelweg niet uitkomen met de tv instellingen. Een vriend van me adviseerde me het dus via de koptelefoon ingang te doen. Nu valt de bass alleen zwaar tegen. Komt dat door de alternatieve aansluitmethode, of door tegenvallende prestaties van de soundbar van 80 euro?

Luidspreker selecteren (Ext. luidspreker / TVluidspreker / Hoofdtelefoon)
Door een verschil in decodeersnelheid tussen de hoofdluidspreker
en de audio-ontvanger kan er een echo ontstaan. Zet de tv in dat
geval op Ext. luidspreker.
✎Als Luidspreker selecterenis ingesteld op Ext. luidspreker
werken de volume- en MUTE-toetsen niet en zijn de
geluidsinstellingen beperkt.
✎Wanneer Luidspreker selecterenis ingesteld op Ext.
luidspreker.
x TV-luidspreker: Uit, Ext. luidspreker: Aan
✎Wanneer Luidspreker selecterenis ingesteld op TVluidspreker.
x TV-luidspreker: Aan, Ext. luidspreker: Aan

Dat staat in de manual.
Vertaling is niet echt van je dat, overigens.

Passen deze instellingen bij mijn tv? Die kun je namelijk nergens vinden via de afstandsbediening :(
Denken jullie dat het gebrek aan bass door de alternatieve aansluiting komt?

Denk de kwaliteit van de set, König maakt niets zelf, die laat dat doen bij diverse fabrieken meestal in China en verkoopt het onder zijn naam.

Komt uit de manual van die TV, zoek bij menu en geluidsmodus, dan daarin krijg je al die opties.

Jammer, heb ik dus min of meer een miskoop gedaan. Wat is dan wel een goede betaalbare soundbar met een goede bass?

Kijk hier eens: Soundbar

De prijsklasse is wel wat anders....
En goedkoop is helaas vaker duurkoop, maar gelukkig hebben we Marktplaats nog.

Laatst bewerkt:
Dergelijke soundbars zijn helaas ver buiten mijn budget. Ik zie dat ze op mp ook nog wel redelijk wat kosten. Vandaag heb ik wederom geprobeerd de soundbar aan te sluiten met de normale tulp stekkers via de zijkant. Wederom zonder succes, het lijkt gewoon niet mogelijk.

Heb je de tip van Lange Pier opgevolgd?
Heb je een Nederlandse handleiding van je TV? Dan moet dat toch te vinden zijn.
Kun je naar de verkoper gaan voor tekst en uitleg?

Helaas is er met mijn tv en bijbehorende afstandbediening niet mogelijk wat lange pier voorschrijft. Het lijkt een manual van een andere tv te zijn, want met mijn tv kan dat niet. Ik heb nergens de mogelijkheid om te kiezen tussen externe luidspreker of tv luidspreker. Wanneer ik de soundbar verbind met de audiojack, pakt de tv dat ook automatisch op.

Als je mij vraagt, vind je hier je handleiding in het Nederlands: samsung le32c530
Ik zal er even door bladeren kijken of ik iets vind.
Download hem ook alvast, dan heb je tenminste de juiste handleiding (als je opgegeven typenummer tenminste klopt, maar waarom zou dat niet kloppen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan