SBS 2003 exchange - geen uitgaande mail (extern)

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.175
Beste,

sinds enkele dagen kan ik geen uitgaande mails meer versturen via mijn exchange server die op een small buisness server draait.
dit heeft altijd al gewerkt en plotseling werkt dit niet meer.

de mails van het domein kommen wel nog toe maar de externe van klanten enzo deze komen niet meer toe.
iemand een idee waar dit aan kan liggen de ISP en servivce providers zijn al gecontacteerd , het ligt aan hun netwerk
 
Ik snap niet waarom je hier vraagt om een oplossing, terwijl het probleem bij je provider ligt (zoals je schrijft in je startposting)??

Tijs.
 
Toch nog een toevoeging: Heb je een smart host ingesteld in je SMTP-connector? Indien ja, doe eens een test m.b.v. een SMTP-sessie via Telnet naar die smart host (op poort 25).
Overigens: Als die faalt dan heb je een idee waar het ligt: In de smart host, in de bereikbaarheid van die smart host etc., maar dat brengt je dan niet echt verder naar je oplossing, toch??

Dus als de ISP en/of de provider de schuld bij henzelf leggen (en dus ook de oplossing ervan), dan vraag ik me in alle eerlijkheid af wat jij (daar aan) kunt doen...

Tijs.
 
ja ik bekijk het morgen even verder de ISP en hosting provider wijzen elkaar met de vingen maar er komt geen resultaat uit de bus.

dus zal ik nog even contact met hen leggen.
 
is opgelost het probleem lach zich bij de ISP ze hadden het vast ip gewijzigd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan