Wijzigen wachtwoord DB users

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wharting

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2012
Hoi,

Ik heb een vraag.
Mijn afdeling maakt gebruik van een beveiligde Access database.
Iedere gebruiker logt dus in met eigen uder_id en wachtwoord. Periodiek dient het wachtwoord van elke user gewijzigd te worden.
Hoe kan dit op een eenvoudige manier zonder de DB opnieuw te moeten beveiligen met bv de wizard?
Alvast bedankt.

Groeten,
willem

Door in de User tabel een veld Datum_Wachtwoord (ik geef 'm maar een naampie) te maken, en bij het inloggen te controleren of de datum verstreken is of niet. In het laatste geval moet de user eerst het wachtwoord veranderen.

Dank voor je reactie.

Dat klinkt idd eenvoudig. Maar, hoe benader ik die user tabel? Ik zie in de beveiligings db uitsluitend queries staan.

Da's niet best, want dan zit je denk ik in de Frontend van de db te kijken, en niet in de Backend. Althans: een database zonder tabellen maar met queries lijkt mij onmogelijk, want waar draaien die queries dan op?

Tooling bestaat uit een FO en BE deel. Omdat meerdere users gebruik gingen maken van deze tooling heb ik deze met de wizard beveiligd dus users met wachtwoord toegevoegd.

Da's geen antwoord op de vraag. Behalve dat we nu weten dat er een Backend is. De tabelaanpassing moet je dus in de backend doen. Overigens heb ik nog nooit gebruik gemaakt van de wizard om beveiliging in te stellen, dus ik heb geen idee wat die dan doet. Zelf maak ik altijd een inlogformulier op basis van een user tabel, en regel alles zelf met vba. Geen gelazer, werkt altijd...

Tabellen zijn nu zichtbaar; waren verborgen in DB.
Ga met de gegeven oplossing aan de gang.
Wordt vervolgd.

Mag je ook nog even voor de geïnteresseerde lezer uitleggen wat je gedaan hebt. Je zult maar hetzelfde probleem hebben, en willen weten hoe je dat doet. Dan kom je met 'Opgelost!' niet ver :)

Da's niet 'Opgelost', maar meer 'probleem bestaat niet, probleem bestaat niet, probleem bestaat niet...'
In dit voorbeeldje dat we een jaar of wat geleden hebben behandeld, staat de oplossing van je probleem. Log maar eens in met een willekeurige gebruiker. De inlognaam is gelijk aan de voornaam.

Bijlagen

Tja, je hebt helemaal gelijk; dat kan ik niet ontkennen. De geboden oplossing is het ei van Columbus. Mijn dank is groot.

Groet,
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan