remote via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
1.497
ik vroeg mij af of het mogelijk is om een computer te kunnen besturen via mijn router..
ik wil namelijk een server opzetten en deze via een remote kunnen bedienen

normaal gebruik ik teamviewer alleen de pest bij teamviewer is dat ie eerst over het internet moet vervolgens naar een server dan weer over het internet naar mijn router en dan naar een andere pc...
dit moet simpeler kunnen denk ik...

als er alleen maar een router tussen zitten dan gaat alles ook veel sneller..

of werkt dat niet zo?

kan iemand mij misschien inlichten?
 
Laatst bewerkt:
Al eens naar Remote Desktop in Windows gekeken?
 
die kende ik nog niet..
zit zoiets ook in ubuntu verwerkt?
 
Want?
Daar staat niks van bij.
De link beschrijft alleen wat je moet doen voor Remote Desktop op Ubuntu.
Ik ken het alleen voor Windows en iOS, dus over Ubuntu kan ik niks zeggen.
 
ow ja sorry... ik heb TE weinig slaap gehad mijn hersencellen zijn nogal uitgestorven :)
sorry...

ik ga het nog een keer nalezen
 
Teamviewer is (in ieder geval op windows) in te stellen dat hij ook intern verbindingen accepteert door het ip-adres van de computer/server als partner-id in te voeren.
Om dit in te stellen is de procedure op windows (volgensmij is versie van ubuntu identiek aan die van windows):

1) Open teamviewer
2) Klik op extra's -> optie's
3) Kies (als dit er niet standaard staat) het tabblad Algemeen
4) Stel onder het kopje "netwerkinstellingen" inkomende lan-verbindingen in op "accepteren".
Nu nog ff toegang zonder toezicht instellen en klaar is kees.
 
99% van alle beheerstaken kan ook via SSH en heb je helemaal geen visuele interface nodig. De leercurve is echter vaak wel wat moeilijker
 
Teamviewer is (in ieder geval op windows) in te stellen dat hij ook intern verbindingen accepteert door het ip-adres van de computer/server als partner-id in te voeren.
Om dit in te stellen is de procedure op windows (volgensmij is versie van ubuntu identiek aan die van windows):

1) Open teamviewer
2) Klik op extra's -> optie's
3) Kies (als dit er niet standaard staat) het tabblad Algemeen
4) Stel onder het kopje "netwerkinstellingen" inkomende lan-verbindingen in op "accepteren".
Nu nog ff toegang zonder toezicht instellen en klaar is kees.

en moet ik dit dan op beide computers in stellen?
want als ik dit doorloop... hoe weet ik dan dat ik via de router werk en niet nog steeds via de servers van teamviewer zelf?
 
Je moet dit op de server instellen. Als je dan naar teamviewer gaat op een andere computer, die in hetzelfde netwerk zit als de server, voer dan het ip-adres in als partner-id. Teamviewer zal het dan herkennen als een ip-adres en zal direct verbinding maken met de computer in het netwerk.

Bewijzen kan ik natuurlijk niet, maar ik heb het zelf uitgeprobeerd en het ging aanzienlijk sneller met deze methode, dan als ik met het teamviewer-id werk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan