Yahoo error handler virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joophaha

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Berichten
24
Ik heb sinds korte tijd het probleem dat ik bij random websites word doorgelinkt naar yahoo.
Opeens zegt word ik doorgestuurd naar de yahoo zoekmachine, en de andere keer is het een bad request of een 404 page.
Soms doet hij dit bij google, en net ook bij helpmij.

Na enig zoeken ben ik nog steeds niet op een goede oplossing gekomen.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
 
Welke browser gebruik je? Kijk anders eens bij je invoegtoepassingen in Internet Explorer, of start hem op zonder invoegtoepassingen. Als je chrome gebruikt kan je even in je lijst met extensies kijken of daar wat in staat wat niet helemaal goed is. Heb je ook al een virusscan gedaan?
 
download Malwarebytes Antimalware en scan je pc ermee en doe wat het vraagt oke, stuur ook het logfile op als je wil?
 
DNS Solution Yahoo error handler

Hetzelfde probleem gehad na het programma "Advanced System Care" geïnstalleerd te hebben, te vinden hier bij het onderwerp 'Handige Software'. Beschrijving: *is een compleet en gratis programma om je pc te versnellen,op te ruimen, ram-geheugen vrij te maken,enz. een grote aanrader!
Aangezien het mijn laptop zowat domineerde door instellingen te veranderen, dingen toe te voegen en mijn laptop voortdurend vastliep en zelfs bevroor, besloten om het terug te verwijderen. Met veel moeite het programma en al zijn sub-programma's kunnen verwijderen. Alles 2 keer moeten doen want moest eerst nog eens de volledig gratis versie downloaden en die verwijderen eer het proces voltooid was.

Mijn laptop werkt met Vista en als browser Mozilla Firefox. Bij het surfen kreeg ik nu bij bepaalde bladzijden een doorverwijzing naar: 'DNS Solution Yahoo error handler'.

Mijn laptop laten scannen met AVG, niets te vinden. Dan Spybot en alles verwijderd wat hij aangaf. Probleem bleef. Dan nog eens Malewarebytes laten scannen en ook hier alles verwijderd wat het aangaf. Probleem bleef.

Tenslotte het probleem opgelost door Mozilla in veilige modus op te starten (= met add-ons uitgeschakeld). Geprobeerd en alles was terug normaal. Dus het probleem lag bij de extensies ervan. Het tabblad 'Extensies' in Mozilla geopend en ik zag daar voor mij een onbekende extensie: 'Start Page 2.4' Bij nazicht bleek die ingevoegd door Advanced Systeem Care. Alle extensies ingeschakeld buiten het vermeldde en het probleem was van de baan. Nog eens die extensie ingeschakeld om zeker te zijn en geprobeerd en het probleem was terug. Dus deze extensie maar volledig verwijderd en geen problemen meer.

Hopende anderen die hetzelfde probleem hebben hiermee van dienst geweest te zijn.
 
Oke dan zou ik het ook zo is proberen wat stevennevets uitlegt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan