• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS.EN Functie vereenvoudigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djang

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Hoi ,

Graag zou ik de volgende Formule willen vereenvoudigen

Code:
=ALS(EN(N2="Budget";O2="B&B");Prijzen!B2;ALS(EN(N2="Budget";O2="Hp");Prijzen!B3;ALS(EN(N2="Budget";O2="Vp";Prijzen!B4)

Ik zou maar 1maal N2="Budget" willen gebruiken

Dus
Code:
als N2="Budget" en ( O2="B&B"dan Prijzen!B2 of O2="Hp"dan Prijzen!B3 of O2="Vp" dan Prijzen!B4 )
      als N2="Comfort"en ( O2="B&B"dan Prijzen!C2 of O2="Hp"dan Prijzen!C3 of O2="Vp" dan Prijzen!C4 )

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een vraag kun je best een bestand plaatsen, dat maakt het probleem voor de lezers veel duidelijker.
- Ervan uitgaande dat in O2 geen andere keuzemogelijkheden zijn dan Budget en Prijzen,
- en dat B&B, Hp, en Vp in Blad2!E2:E4 staan,
kun je dit gebruiken:
Code:
=INDEX(Prijzen!B2:C4;VERGELIJKEN(O2;Blad2!E2:E4;0);VERGELIJKEN(N2;{"Budget";"Prijzen"};0))

Hoi Zapatr ,

idd hier het bestand
Bekijk bijlage 195231

door Ctrl x krijg je een popup voor een reservatie .
nu wil ik het subtotaal en totaalprijs uitgerekend word aan de hand vd prijzen op blad "prijzen "

Nu zal u ook zien dat als u het keuzevakje geruikt langs straatNaam er een fout melding komt , dit is omdat ik nog niet weet hoe ik het gekozen antwoord in kolom O wil invullen ( dus dit zal tervervanging gaan komen van het tekst vakje type verblijf.

Bijlagen

Via Ctrl-x komt er geen popup-venster (je bedoelt waarschijnlijk een formulier?).
Dat kan ook moeilijk in een .xlsx-bestand, voor macro's is een xlsm-bestand nodig.

sorry krijg het bestand niet upgeload te groot .

maar ik denk wel dat ik het via INDEX VERGELIJK kan gaan doen

Met welke versie van excel werk je? Jouw bestanden zijn nu opgeslagen als .XLSM.XLS en zijn zonder het klikken op een melding niet te openen.

VenA,
dat zie ik toch niet hoor, dat die bestanden als xlsm.xlsx opgeslagen zijn. Het laatst geposte is gewoon .xlsm, maar een macro zit er niet in.

@VenA : 2007

Heb ondertussen oplossing gevonden voor de prijzen via INDEX Formule

=IF(N2="Budget";OFFSET(Prijzen!B2;SEARCH(LEFT(O2;1);"HP");0);"")

VenA,
dat zie ik toch niet hoor, dat die bestanden als xlsm.xlsx opgeslagen zijn. Het laatst geposte is gewoon .xlsm, maar een macro zit er niet in.

Even een knipseltje van mijn downloads in Firefox.

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    10,3 KB · Weergaven: 36
Vreemd is dat, VenA.
Ik heb de bestanden die Djang naar mijnbestand.nl uploadde nogmaals gedownload en dat blijken toch echt gewoon .xlsm-bestanden te zijn zonder daar nog wat achter.

@zapatr,

Net het bestandje nogmaals binnengehaald dmv ie. Bij het openen krijg ik bijgevoegde melding. Na een klik op ja wordt het bestand nu wel als .XLSM geopend. Schiet mij maar lek. Maar goed, de vraag is opgelost en daar gaat het natuurlijk om:D

Bijlagen

• Melding.PNG
    Melding.PNG
    12,4 KB · Weergaven: 36
VenA,
het blijft vreemd, maar wat ik schreef is op mijn computer toch echt zo.
Als nou eens 1 of meer andere lezers van dit topic de twee bestanden van mijnbestand.nl zouden willen binnenhalen, dan zou er iets meer duidelijkheid komen. Het mag eigenlijk geen verschil uitmaken, maar heb je de bestanden binnengehaald/ge-opend zonder dat er een ander excelbestand open stond?

Hoi,

Bestanden uit #7 en #8 gedownload.
Beiden ".xlsm", geen meldingen.

@zapatr,

Ik heb het even geprobeerd in zowel XL2007 en XL2010. In beide gevallen maakt het niet uit of er al bestanden openstaan of niet. Het vreemde is dat als ik het bestand via Firefox binnenhaal dan wordt deze opgeslagen als "Reservatie's.xlsm.xls". Als ik het bestand via ie binnenhaal dan heb je de opties openen en opslaan. Als ik openen kies dan wordt het weergegeven als "Reservatie's.xlsm.xls" en krijg ik de melding. Om het nog leuker te maken: Als ik opslaan kies dan wordt het bestand opgeslagen als "Reservatie's.xlsm" en kan ik vervolgens gewoon openen.

@HSV,

Via welke browser heb je de bestanden binnengehaald? Niet dat dat wat uit mag maken. Maar zie ook mijn vorige post dat er bij mij wat "rare verschijnselen" zich voordoen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan