• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkblad kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

zegJantje

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Berichten
13
Ik heb een werkblad met 20 pagina's (spelers).
Nu wil ik bv speler 15 printen met een macro knop die een lijst geeft met 20 spelers waar dan kan selecteren speler 15
Alvast bedankt
Jan
 
Test mijn programma is niet de juiste sectie. Verplaatst Naar Excel.
 
Zonder voorbeeldje een beetje lastig te beoordelen hoe jouw bestand eruit ziet. Misschien iets met een inputbox?

Code:
Sub printen()
Dim r As Integer
    r = InputBox("Voer een getal in tussen 1 en " & Sheets.Count)
    Sheets(r).PrintOut Copies:=1
End Sub
 
Hoi Zapatr Het idee is goed maar ik heb ze in een werkblad zitten Als je op afdrukvoorbeeld toets dan zie je ze alle tien voorbij komen.
Maar ik wil dan daar uit kiezen welk persoon ik wil printen
Groetjes Jan
 
Ik dacht dat je voor elke speler een werkblad had.
Wil je dat uit dat ene blad een lijst wordt samengesteld met alle namen?
 
Met de namen zou het op dezelfde manier kunnen als in het bestand dat ik eerder plaatste, maar een listbox lijkt mij niet nodig. Je kunt de namen ook in A1:A20 van Blad1 plaatsen, dat is net zo handig om mee te werken. De code voor de opdrachtknop om te printen is wel te schrijven.
Eén ding begrijp ik niet: jouw vraag luidde: "Ik heb een werkblad met 20 pagina's (spelers). Nu wil ik bv speler 15 printen met een macro knop die een lijst geeft met 20 spelers waar dan kan selecteren speler 15".
Hoe kunnen lezers van dit forum nu zonder enige verdere informatie weten hoe te werk moet worden gegaan als niet bekend is waar die namen staan en hoe je werkblad er uitziet? ONBEGRIJPELIJK is dat!
 
VenA,
dank voor de info. Ik wist niet dat het vandaag die bijzondere dag was, ik zal er 1 (of meer) op drinken.
Kennelijk was ik, zonder het te weten, vooruitziend ;)

Jantje,
Pas vanavond zag ik dat uit je bestand blijkt dat je de namen onder de persoonslijsten wil hebben, zover had ik niet gekeken.
Probeer de bijlage. Op mijn computer worden in jouw laatst geplaatste bestand geen 20 maar slechts 12 namen weergegeven. Dat is niet erg, als het er 20 (of meer) worden en die op de juiste plaats in de persoonslijsten zijn ingevuld, dan zullen die ook onderaan verschijnen, na opnieuw opstarten van het bestand. Als voor het afdrukken van een blad meer dan 1 pagina nodig is, dan ligt dat niet aan de macro, maar aan het feit dat je de bladen iets te lang hebt gemaakt. Het kan ook zijn dat dat per printer verschilt: op op de ene kan het goed gaan (1 blad), terwijl een andere twee bladen nodig heeft. Maar ik heb gezien dat je, indien nodig, nog enkele lege rijen kunt verwijderen.
Persoonlijk zou ik overigens 1 blad per speler gebruiken. Op de computer waarop ik nu je bestand bekijk, gaat het doorrekenen van de honderden formules erg traag. Maar misschien heb jij een erg snelle computer en wellicht ook een erg breed scherm. Dit laatste zeg ik niet als kritiek, het is mijn persoonlijke smaak. En over smaken valt zoals je weet, niet te twisten.
Succes ermee!
Bijlage:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6EZFYADAZIBK.xlsm
 
Werkblad printen

Dit is wat ik zocht maar ik heb een probeer bestand gemaakt mijn originele biljart programma is veel uit gebreid
Wat voor codes gebruik je hier voor om de lijst te maken ik heb op blad1 de afdrukbereik codes neer gezet van speler 1 tot en met 20, ieder jaar verander de namen het afdruk vensten op jou bestand kan ik wel verzetten
hier is mijn bestand wel met 20 spelers

Bekijk bijlage Kopieeren.xlsx
 
Misschien moet je eens in jouw bestandje op <ALT> + <F11> drukken. Dan kan je de de code zien die er nu al voor je gemaakt is. Verder zou jij eens kunnen verdiepen in de Nederlandse taal en dan met name op het onderdeel begrijpelijk Nederlands! Ook is het niet wenselijk dat je steeds jouw voorbeeldjes wijzigt. Dat de wensen wijzigen of dat er aanvullende vragen zijn kan ik begrijpen. Maar als je iedere keer met iets anders komt, haak ik in ieder geval af. Nog een tip: Als je een voorbeeldje plaatst met celverwijzingen naar jouw eigen schijf, kan je deze beter even kopiëren en plakken naar waarden.
 
Jantje,
Als je in het menu op "Invoegen" klikt, dan zie je een lijst met Formulierbesturingselementen en een lijst met ActiveX-besturingselementen. Wat jij onder de persoonslijsten hebt geplaatst, is een "Keuzelijst met invoervak" van de "Formulierbesturingselementen", wat ik plaatste was een "keuzelijst" zonder meer (zonder invoervak) van de "ActiveX-besturingselementen" en een knop van de lijst Formulierbesturingselementen (maar dat had er ook 1 kunnen zijn van de ActiveX-besturingselementen, voor dit doel (een printopdracht) maakt het soort knop niet veel uit). Als je met de muis de iconen aanwijst, dan wordt de naam ervan weergegeven. Formulierbesturingselementen kun je selecteren door er met de rechtermuisknop op te klikken, activex-besturingselementen door in het menu op "Ontwerpmodus" te klikken en daarna 1 keer met de linkermuisknop op het besturingselement. Daarna niet vergeten om de ontwerpmodus weer uit te zetten.
Zoals ik al schreef worden de namen in de keuzelijst geplaatst bij het opstarten van het bestand (ThisWorkbook), als je daarop dubbelklikt zie je hoe dat gebeurt. Daarbij is ervan uitgegaan dat alle persoonslijsten van links naar rechts in het blad staan steeds met 2 lege kolommen tussen de lijsten, zoals nu het geval is. Ga je dat wijzigen, dus de lijsten op een andere manier plaatsen, dan loopt het uiteraard fout. De namen op blad1 heb je niet nodig, dat was een idee van mij toen ik je bestand en je combobox onder de lijsten nog niet gezien had.
 
Werkblad printen

Het is pressies wat ik nodig heb ikben het aan het proberen geweest on de codes over te nemen naar mijn orginele bestand maar het gaat niet de afdruk knop gaat nog wel, maar de ander is een probleem de lijst met namen, die wordt helemaal wit dus zie ik geen namen staan
Jan
 
Hoewel ik daar in mijn vorig bericht wel naar heb verwezen, heb je dan waarschijnlijk de code behorend bij ThisWorkbooik niet gekopieerd. Toets ALT-F11 en dubbelklik in de linkerkolom op ThisWorkbook.
Laat aub even weten of het is gelukt.
 
Werkblad printen

Ik was inderdaad ThisWorkbook vergeten te kopieeren maar het werkt inmiddels ik kan de grote instellen alleen zou ik de schuifbalk wat breder willen maken.
Hoe doe ik dat
Verder bedankt van Jan
 
Een beetje vreemd als je de code vergeet te kopiëren terwijl ik er twee keer op gewezen had.
De scrollbalk in een formulier kun je wel aanpassen, die in een listbox in een werkblad niet (althans niet voor zover ik weet). Je wil wel steeds meer hè? Ik weet niet hoeveel spelers je hebt, maar je kunt de listbox zo groot maken dat alle namen zichtbaar zijn, dan heb je geen scrollbalk nodig.
 
Al je alle namen in in beeld hebt zonder scrolbalk en het programma opslaat bij de volgende keer opstarten is de Listbox weer kleiner hoe kan dat dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan