geen een spel wilt meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
188
Hallo,

sinds een tijdje heb ik ineens een probleem met bijna all mijn spellen op mijn computer. als ik een spel wil starten gebeurt er niks. als ik origin wil starten voor BF3 krijg ik een error. ik kan nog wel team fortress 2 via steam spelen. als ik war thunder opstart krijg ik de error:

the exeption illegal instruction
An attempt was made to execute an illegal instruction.
(0xc000001d) occurred in the application at location 0x637b98cf


in de error staat illegal terwijl ik niks aan het spel heb gedaan het spel is gewoon geinstaleerd via steam en dat is het.
minecraft werkt nog zonder problemen. nvidia experience wilt ook niet meer opstarten. en soms krijg ik de melding com surrogate is gestopt met werken.

kan dit komen doordat ik een nieuwe processor heb geinstalleerd. ik heb wel all wat dingen geprobeerd. maar die werkte totdat ik de computer opnieuw opstart: terug naar een herstelpunt en een clean boot.

ik kom hier zelf echt niet meer uit kan iemand me helpen?

alvast bedankt :thumb:

computer info:
HP proliant ml110 g5
intel core 2 duo e7500
nvidia geforce gt 610 pcie x1
windows 8 64-bit
 
Laatst bewerkt:
Als je NVidia experience ook niet meer werkt dan zou ik eerst maar eens de drivers voor je Nvidia (opnieuw) installeren

Ron
 
bedankt voor je reactie,
ik heb de nvidia driver ge update en tot nu toe heeft het gewerkt ik ga mijn computer opnieuw opstarten en kijken of het zo blijft. als het na het opstarten nog steeds werkt verander ik de status morgen pas wand het kan zijn dat hij later alsnog niet meer werkt.
 
Als extra wil ik dan even melden dat die kreet "illegal" niets te maken heeft met het al dan niet legaal zijn van je spel. Het betekend dat een programma iets in het geheugen probeert te doen dat op dat moment niet toegestaan is. Dat kan gebeuren met corrupte drivers.

Voor je eigen geruststelling ;)
 
Laatst bewerkt:
de driver update heeft gewerkt ik heb geen problemen meer ik hoop dat het zo blijft bedankt voor jullie reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan