Samsung Smart TV: Verbinding met netwerk, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maki209

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
22
Eventjes twijfelen of ik mijn vraag hier zou stellen of in de tv-sectie :)

Gisteren heb ik mij een Samsung-tv aangeschaft (UE40F6400AW). Wanneer ik het draadloze netwerk wil instellen en verbinding wil laten maken, krijg ik steeds de melding 'Verbonden met lokaal netwerk, maar geen internetverbinding. Controleer de DNS-instellingen in IP-instellingen'.

Als mijn tv mij gebiedt om die instellingen te controleren, dan doe ik dat ook. Als ik de DNS-server nu automatisch laat ophalen of als ik hem handmatig invoer, ik krijg steeds hetzelfde resultaat ... Voor zover Google mij heeft kunnen verder helpen heb ik een aantal pogingen tot oplossing ondernomen, doch steeds zonder resultaat:
- MAC-filtering controleren
- Upnp activeren
- Router aan/uitschakelen
-...

Zou er me hier iemand kunnen verder helpen? Want een Smart TV zonder internet is als een café zonder ... Nou, je snapt het wel ;-)

Alvast bedankt!!
 
je hebt het draadloosnetwerk wel werkend.
zit er een dongel in de tv.
je zet dhcp op automatisch in je router.
Kun je met een draadloos ding testen?
 
je hebt het draadloosnetwerk wel werkend.
zit er een dongel in de tv.
je zet dhcp op automatisch in je router.
Kun je met een draadloos ding testen?

Mijn router kent automatisch IP-adressen toe. Ik heb met mijn laptop getest, en met die krijg ik wel verbinding.
 
en het draadloos van de TV hoe ontvang je dat, moest er daar een dongel voor geplaatst worden?
Mijn samsung wel.
 
zet in je router het draadloos kanaal eens op 6.



Als de draadloze router is ingesteld op de modus Pure High-throughput (Greenfield) 802.11n en het type codering is ingesteld op WEP of TKIP, bieden Samsung SMART TV's geen ondersteuning voor een verbinding die voldoet aan de nieuwe Wi-Fi-certificeringsspecificaties.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al een klein beetje verder geraakt ... Wanneer ik mijn tv laat verbinden met mijn router door op mijn router op het PBC-knopje te drukken, dan heb ik verbinding met het internet! Deze blijft echter niet ... Telkens ik verbinding wil maken moet ik dus op het PBC-knopje gaan drukken. Best lastig, want dat knopje bevindt zich een verdieping lager ...
 
en na het indrukken van dat knopje moet je een ww ingeven.
maak je draadloos eens zonder een ww.
Kijk of de verbinding dan blijft.
verdieping lager zeg je.
ga dan eerst eens met de tv naar beneden en stel het daar eens in.
 
en na het indrukken van dat knopje moet je een ww ingeven.
maak je draadloos eens zonder een ww.
Kijk of de verbinding dan blijft.
verdieping lager zeg je.
ga dan eerst eens met de tv naar beneden en stel het daar eens in.

Na het indrukken van het knopje moet ik geen WW ingeven; ik krijg gewoon de melding 'verbonden met het internet'. En ik ga heus niet met mijn tv constant trappen doen, hij staat veilig waar hij nu staat :)

(waarom zijn zo'n dingen nooit voor de hand liggend?? :-( )
 
ik ben bang dat je gewoon een slechte draadloze verbinding hebt.
kan er niet een kabeltje naar de TV.
 
Wat vreemd dat ik op mijn laptop dan wel goede verbinding heb ... Nee, een kabel is geen mogelijkheid
 
een tv is geen laptop.

ik zou toch het draadloos eens instellen op een ander kanaal en zeker zonder wep of wap of wat al dan niet.
gewoon draadloos geen beveiligingen.
 
dat doe je in jouw router.
naar het draadloze gedeelte gaan en daar een kanaal kiezen.
 
Een aantal zaken al ondernomen (in ieder geval al een grote dankje voor het vele advies):
- Kanaal veranderd: geen verschil
- Gezorgd dat er niet gefilterd wordt op het MAC-adres (als ik kijk op de interface van mijn router geeft hij wel aan dat het MAC-adres van mijn tv verbonden is met de router)
- De WiFi-standaard veranderd van 802.11bgn naar alle andere kanalen (b/g/n)
- IP- en DNS-instellingen handmatig ingegeven
- De signaalsterkte gecontroleerd met inSSIDer (was sterk genoeg)

Een kabel trekken, de tv verplaatsen of de router verplaatsen is geen optie. Een signaalversterker kopen ook niet, ik wil er geen extra kosten aan maken (en het signaal is eigenlijk wel sterk genoeg).

Het grootste succes heb ik gehad door de verbinding tot stand te laten komen met het WPS(PBC)-knopje, maar vanaf ik dan een 'andere' netwerkhandeling wil doen met mijn tv geeft hij weer dezelfde melding: "Verbonden met het lokale netwerk, maar niet met het internet. Controleer de DNS-instellingen in IP-instellingen".

Frustratie alom ...
 
en haal de beveiliging nu eens van je draadloos gedeelte af.
dus dat je gebruik kunt maken zonder ww.
 
Het wordt nog vreemder :)

Ik heb via een programmaatje (Virtual Router Plus) mijn laptop als 'hotspot' ingesteld (mét WW). Als ik mijn tv hiermee verbinding laat maken lukt het wél.

Het probleem is nu wel omzeild, maar niet opgelost... En ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat je zo te werk moet gaan met een Smart TV.
 
hmmm vreemd zekers.
Maar dan lijkt het erop dat je toch te weinig signaal hebt voor je TV.

ik zou samsung toch eens vragen wat de oorzaak kan zijn.
 
Heb je de tv al voorzien van de laatste software update?
Het probleem ligt wel degelijk in je tv. Wellicht kan een software update soelaas bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan