port forwarden op kpn xperia v8

Status
Niet open voor verdere reacties.

stars1

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
7
goeiendag iedereen

ik wil graag een eigen shoutcast maken maar krijg maar toch die poortjes niet open en ja heb er nie veel verstand van moe nog veel leren maar
heb het geprobeerd bij nat portmapping daar de ports open gegooid op de desbetreffende ip van de server (mijn eigen pc) maar wil niet lukken en zou graag de manier willen weten
hoe het wel zal lukken met vriendelijke groet stars

ik hoop dat ik het ooit te weten kom :) bij kpn en internet nie in iedergeval
 
Hallo,

Als je een portforwardig moet maken is het verstandig als je een statische IP adres hebt. Hiermee wordt bedoelt dat het ip adres steeds het zelfde blijft.
Bij een portforwardig moet je twee poorten opgeven, de externe port die gebruikt wordt om via buiten af je server op te komen, en een interne,
die je server(programma) gebruikt.
De geopende port moet ook in de firewall worden ingesteld. Anders blokkeert de firewall de port.

Mvg,

Martin de Groot
 
port forward

hey martindg bedankt voor je info ik heb er zelf nog nie heel veel verstand van maar heb het voor elkaar gekregen ps verbingding was vdsl
ik heb opgezocht hoe ik een static ip moest maken en dat heb ik gedaan met simle port forward
en in de experia v8 dhcp lease gemaakt en dmz geactiveerd daar de lease intern ip ingezet
en nu werkt het bedankt voor je tip

deze vraag is opgelost !!! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan