Probleem met windows verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benji91

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2013
Hallo,

Hoop dat ik aan het goeie adres ben.

Sinds een aantal weken heb ik nogal wat problemen met mijn windows verkenner.
Steeds als ik verkenner open crasht het programma na een minuut.
Ik heb mijn computer al gescant met AVG en Kaspersky, maar die scans leveren niks op.
Verder heb ik in de windows logs gekeken naar wat voor probleem er ontstaat bij het chrashen van verkenner.
In de logs staat het volgende;
Naam van toepassing met fout: explorer.exe, versie: 6.1.7601.17567, tijdstempel: 0x4d672ee4
Naam van module met fout: ntdll.dll, versie: 6.1.7601.18247, tijdstempel: 0x521eaf24
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x0000000000053290
Id van proces met fout: 0x%9
Starttijd van toepassing met fout: 0x%10
Pad naar toepassing met fout: %11
Pad naar module met fout: %12
Rapport-id: %13

Het wordt mij niet duidelijk wat het probleem is en wat ik er aan kan doen.
Kan iemand me hier helpen?

Alvast bedankt.

Benji

Hallo,

Het bestand: ntdll.dll is zo te zien beschadigd. Dit kan je oplossen door de cmd met administrators rechten te starten.
Als het venster dan is geopend typ je het volgende in: sfc /scannow.
Met dit commando voert het systeem een scan uit op bescadige systeem bestanden.

Mvg,

Martin de Groot

Je zou kunnen kijken of je ntdll.dll misschien kan repareren door in commandpromt het commando 'sfc /scannow' uit te voeren. Dit zou in principe alle corrupte/beschadigde bestanden moeten repareren, maar je hebt als een bestand beschadigd is wel een windows herstel/installatie schijf nodig om het bestand ook daadwerkelijk te vervangen (als ik mij niet vergis).

Bedankt voor de reactie Martindg en LeoaprM95, De laptop is nu een scan aan het maken. Ik houd jullie op de hoogte!

Laatst bewerkt:
Hallo,
De verificatiefase is 100% voltooid. De laptop geeft nu het volgende weer: Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld. De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
Nu heb ik dit geprobeerd te zoeken, maar telkens als ik bezig ben in de windows verkenner sluit deze af en geeft de melding dat windows verkenner niet meer werkt. Wat nu?

Groetjes,
Benji

De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

Groetjes,
Benji
Klik op Start -> typ: cmd.
typ: start notepad C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
Post dit log.

Geweldig log, maar er wordt niet over explorer.exe gerept.
Ik denk dat je beter de tips in #post 2 kan opvolgen, waar wel een gerelateerde melding in is.

@Benji91
Welkom op Helpmij :)
Dat van het log is goed bedoeld maar een log waar je 10 berichten voor nodig hebt leest natuurlijk niemand.
Je had het log evt. als bijlage kunnen toevoegen.
Succes verder met je vraag.
Topic opgeschoond.

Laatst bewerkt:
Oke, Sorry!

Ik heb post #2 opgevolgd en toen kreeg ik het resultaat wat ik typte in #5.

Groetjes

Installeer de DLL opnieuw...

Klik op volgende link: http://ev-computersoftware.zzl.org/dll/ntdll.zip

Sla het bestand op op je pc (bv. op het bureaublad) en pak het uit met bv. WinRAR of 7-ZIP.

Open de map die is gemaakt en kopieer en vervang ntdll.dll in het volgend pad:

C:\Windows\System (Windows 95/98/Me)
C:\WINNT\System32 (Windows NT/2000)
C:\Windows\System32 (Windows XP, Vista, 7, win 8)

Ik hoop dat het werkt...

- link10001000

Laatst bewerkt:
ik heb DLL opnieuw geinstalleerd en het probleem was tijdelijk verholpen. Ik heb nu in ieder geval meer tijd om bij mijn bestanden te komen, maar toch blijft de melding komen dat windows verkenner niet werkt.

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Combineer [windowstoets & r] → typ: sfc /scannow.

Helpt dat niet, kijk dan eens naar dit artikel

Ik heb het artikel gelezen en uitgevoerd. Het resultaat was dat er geen problemen waren met 'the third party'' shell extensions.

Als ik de windowsknop induw met de r en het sfc /scannow intyp, dan verschijnt het cmd schermpje nog niet eens een seconde. Verder gebeurt er niks.

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan