• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel kleuren aan de hand van een waarde in medere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sloekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
221
Hallo

Ik heb het hele forum en het net afgezocht maar niet kunnen vinden.

Ik heb een bestand heftruck controlelijst waar ik graag een VW wil hebben dat als iemand zijn naam in een cel E3 of E7 zet dat deze in een andere cel(b.v. h5:h8) rood kleurt.

Als hij dan alles heeft ingevuld dat dan alles wit is.

Hij moet 26 (dit getal staat in G5 tot G9) dingen invullen er staan ook dingen die ingevuld moet worden in een andere blad b.v. heftruck1 of heftruck2 enzovoort.

Het maakt niet uit of je nu heftruckchaffeur 1 die op heftruck3 0f 4 zit

Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd maar kom er niet uit.

Ik zal het bestand meesturen.

Gr. Sloekie
 

Bijlagen

  • Heftruck controlelijst blanco1.rar
    94,3 KB · Weergaven: 37
Sorry,

Ik begrijp niet waar je naar toe wil en de opzet van jouw bestand begrijp ik ook niet. Het staat bol van de voorwaardelijke opmaak en code. Kan je niet een eenvoudiger zelf gemaakt bestand plaatsen? En aangeven wat je wil? Jouw bestand en vraag is al vaak bekeken. Als je dan geen reactie krijgt, zal het voor de meeste helpers niet duidelijk zijn van wat je wilt.
 
Wat als ik wil is dat als ik mijn naam in een cel zet dat er dan een vraag komt zo van of ik alles heb ingevuld.

Er zijn 26 dingen die ingevuld dient te worden zijn deze ingevuld dan moet de vraag of ik alles heb ingevuld verdwijnen.
Er zijn 6 dingen in blad 1 (ma7) en 20 dingen die ingevuld moet worden in blad 2 (heftruck1)

Er kunnen meerdere namen gebruikt worden want er zijn 5 heftrucks.

Gr. Sloekie
 
De vraag die dan gesteld wordt of je alles hebt ingevuld wou ik graag dat deze rood kleurt.

Ik stuur andere versie van het bestand mee en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.:rolleyes::rolleyes:


Gr . Sloekie :eek::eek:

P.s als je bij accuwater bijgevuld nu ja invult dan verdwijnt de vraag wel maar dit gebeurd niet als je meerdere namen invult en de gegevens van de andere trucks invult.
 

Bijlagen

  • Heftruck controlelijst blanco1.xlsm
    52,4 KB · Weergaven: 26
Toch nog een aantal vragen.
Als je een datum in moet vullen waarom moet je dan nog een weeknummer invullen? Excel kan het weeknummer berekenen met formule =WEEKNUMMER(H4;1)
Ik zie nog vele #verw! formules staan in de tabbladen. Welke formules horen daar?
Hoe kom je aan die 26 vragen die moeten ingevuld worden? op het tabblad heftruck zijn er maar 19.
Wat is de bedoeling om per heftruck op tabblad Ma 7 2 rijen te voorzien?
Probeer eerst om die foute verwijzingen uit je formules te halen,dan zien we wel verder
 
@plonske,
Terechte opmerkingen/vragen. Zelf heb ik gisteren al om wat opheldering gevraagd. Maar het is mij ook nog steeds niet duidelijk wat de TS wil Dat je veel #verw! ziet is omdat ik de TS verzocht heb om een eenvoudige versie van zijn bestand plaatsen. De verwijzing in tab "Heftruck 1" C8 zal wel een verzwijging zijn naar de tab "Ma 15". (Die er omwille van de grootte van het bestand uit gehaald is.)

Ik denk dat de TS bedoeld met:
- Heftruckchauffeur 1: de chauffeur van heftruck 1. (Is denk ik toch net iets anders);
- Als er bij Heftruckchauffeur 1: een naam ingevuld word dmv een (niet correcte) gegevensvalidatie er de volgende zaken gecontroleerd moeten worden:
- Zijn de cellen C11 t/m I11 ingevuld? in blad "Ma 7" (zonder G11) = 6 keer ingevuld
- Zijn de cellen in blad "Heftruck 1" B10 t/m B29 ingevuld (20)
Als aan deze voorwaarden voldaan zijn dan moet in blad "Ma 7" in cel H8 de voorwaardelijk opmaak iets (anders) doen.

Met deze aannames kan jij of ik wel wat. Maar laat de TS eerst maar bevestigen of ik in de goede richting zit.

@sloekie,
Denk ik al een beetje in de goede richting van wat jij voor ogen hebt?
 
@ Venna
los van deze vraag, waarvoor staat TS eigenlijk? Ik zie dit regelmatig passeren op het forum.
 
Sloeki,
Heb een poging gedaan
Hopelijk is dit wat je bedoeld.
 

Bijlagen

  • Heftruck controlelijst blanco1-2.xlsm
    64,8 KB · Weergaven: 40
Hallo VenA/Plonske

Dat is wat ik bedoel maar als ik op heftruck 5 zit dan kan het zijn dat ik de eerste heftruck chauffeur ben die zijn naam als eerste gebruikt dus bij heftruck chauffeur 1.

En daar gaat het dan mis.
Het wordt dan wel rood maar dit gaat niet weg als ik de vragen heb beantwoord bij heftruck 5.

De rest heb ik moeten verwijderen om het bestand te kunnen mee sturen.

Gr. Sloekie
 
Dat is wat ik bedoel maar als ik op heftruck 5 zit dan kan het zijn dat ik de eerste heftruck chauffeur ben die zijn naam als eerste gebruikt dus bij heftruck chauffeur 1.
Gr. Sloekie
Volgens mij zit hier de denkfout (zie ook mijn vorig berichtje.) Als de eerste chauffeur diegene is die als eerste aanwezig is en een willekeurige heftruck mag kiezen dan moet je dat ergens in jouw sheet aangeven. In het voorbeeldje heb ik een paar aanpassingen gedaan. Hierin kan je zien wat ik bedoel. In kolom B kan je aangeven wie de eerste chauffeur is. Of je kan in kolom G aangeven welke chauffeur welke heftruck als eerste heeft meegenomen. Aan jou de keus welke van de twee je wil gebruiken. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het invullen van kolom B.
 

Bijlagen

  • Heftruck controlelijst blanco1-2(V&A).xlsm
    61,1 KB · Weergaven: 27
Iets gelijkaardigs als Vena.
Je moet het nr van de heftruck ingeven. Voorwaardelijke opmaak is aangepast.
 

Bijlagen

  • Heftruck controlelijst blanco1-2 test.xlsm
    64,4 KB · Weergaven: 38
Sorry voor de late reactie.
Dit ziet er goed uit ik zal dit eens verder uitwerken.

Maar kan ik ook dat wat ik gemaakt heb niet gebruiken.
Maar dan met een vba code of zo?

Gr. Sloekie
 
Nee. Er zal een relatie moeten bestaan tussen heftruck en chauffeur. En deze is er in jouw opzet niet.
 
Zoals VenA reeds aangehaald geeft zal je moeten kiezen de chauffeur kiest welke heftruck hij wenst te gebruiken of 1e chauffeur gebruikt de 1e heftruck.
Het lijkt mij logisch dat een heftruckchauffeur een bepaalde voorkeur heeft voor een bepaalde heftruck.
 
Mag ik jullie bedanken.:thumb::thumb::thumb:

dan ga ik hier mee verder.

Gr Sloekie:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan