Problemen met pdf file openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Draeger

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
20
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met het openen van een pdf file. Zodra ik een poging doe het bestand te openen krijg ik het onderstaande scherm te zien.

Adobe-Reader-start-screen.jpg

Tegelijkertijd wordt de download pagina van Adobe reader geopend, terwijl deze al helemaal geupdate op mijn computer geinstalleerd staat.

De pdf file deed precies hetzelfde in mijn virtuele machine. Dus ik dacht: oww, dat pdf filetje is gwn op 1 of andere manier corrupt geraakt. Maar nu was ik laatst bij een vriend thuis en die kreeg 5 pdf files over de mail toegestuurd. 2 van de 5 deden precies hetzelfde als bij mij.

Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden?


Dit is de pdf file die het bij mij niet deed: http://sdrv.ms/17LQtOk
 
Laatst bewerkt:
Hallo Draeger. Dus je hebt deze net als ik.

adobe.JPG

En wellicht even hier nog lezen. Klikje
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al geruime tijd van adobe afgestapt vanwege dat vervelende updaten.
Ik gebruik foxit reader en dat tot zeer grote tevredenheid.
 
Op Adobe Reader eens via het menu.
Komt er dan nog "accpeteren"?
Nu pdf openen vanuit het menu en weer afsluiten.
Werkt nu de oude manier wel weer?
 
Hallo Draeger. Dus je hebt deze net als ik.

Bekijk bijlage 195621

En wellicht even hier nog lezen. Klikje

Dankje voor je reactie manamana. Ik heb de laatste updates van Adobe al geïnstalleerd. Versie 11.0.0.5 zoals bij jouw.
Ook heb ik je link gelezen maar kwam er niet mee tot een oplosssing.


Ik ben al geruime tijd van adobe afgestapt vanwege dat vervelende updaten.
Ik gebruik foxit reader en dat tot zeer grote tevredenheid.

Ik zal vanavond 'foxit reader' eens downloaden om te kijken of het probleem dan niet optreed.
Is vast gebruik van foxit niet een stuk 'onveiliger' dan adobe? Ik bedoel: die updates van adobe zijn er niet voor niks.

Op Adobe Reader eens via het menu.
Komt er dan nog "accpeteren"?
Nu pdf openen vanuit het menu en weer afsluiten.
Werkt nu de oude manier wel weer?

Ik gebruik adobe al geruimere tijd. Het "accepteer" venster verschijnt alleen bij de eerste keer openen.
Dit is al gedaan.
 
Dan denk ik dat er iets niet goed is met je virtuele machine. Dat verhaal van je vriend komt ook vreemd over.

Hoe zit het hier. Klik
 
Dan denk ik dat er iets niet goed is met je virtuele machine. Dat verhaal van je vriend komt ook vreemd over.

Hoe zit het hier. Klik

Manamana, het ligt niet aan mijn virtuele machine. Maar aan de pdf file. Onderaan mijn 'hulpvraag' heb ik de betreffende pdf file via een skydrive link toegevoegd.
Om verdere onduidelijkheid te voorkomen omtrent het probleem wil ik je vragen de pdf file te openen en zelf de symptomen van het probleem te ervaren.
In een virtuele machine als je twijfelt aan de veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Dan moeten we andere wegen bewandelen.

Welke browser gebruik je. Internet Explorer, probeer deze eens opnieuw in te stellen.

Heb je alle updates binnen.

Scan je computer eens grondig als je dat nog niet hebt gedaan.
 
Ik heb even je test.pdf in foxit geprobeerd:
foxit.jpg

Ook met de foxit PhantomPDF advanced editor ( de professionele versie) krijg ik dezelfde fout.

Mijn conclusie: Dit file is corrupt. Geen virus of zo, gewoon een fout in dat file.
 
Ik heb even je test.pdf in foxit geprobeerd:
Bekijk bijlage 195653

Ook met de foxit PhantomPDF advanced editor ( de professionele versie) krijg ik dezelfde fout.

Mijn conclusie: Dit file is corrupt. Geen virus of zo, gewoon een fout in dat file.

Hartelijk dank voor je reactie

Ik wil me wel neerleggen bij je conclusie kostenzer, maar in je foutmelding staat dat de pdf 'encrypted' is door een onbekende beveiliging.
Is het dan niet aannemelijker dat de maker van de pdf een software pakket gebruikt die adobe en foxit niet ondersteunen?
 
PDF is een formaat dat door Adobe ontwikkeld is.
Als die het niet kan lezen dan is er wat gaande.
Dat encrypted kun je ook uitleggen dat het niet gelezen kan worden omdat men verwacht dat het encrypted zal zijn omdat het niet gelezen kan worden.......
In het uiterste geval is één bitje fout waardoor het fout gaat.

Ik heb het met nog wat anders in proberen te lezen:
wp pdf.jpg
Zelfde probleem dus.

Het begin van het file is een normaal pdf file, (bekeken met total comander, file bewerken) waar het fout gaat weet ik niet.
 
PDF is een formaat dat door Adobe ontwikkeld is.
Als die het niet kan lezen dan is er wat gaande.
Dat encrypted kun je ook uitleggen dat het niet gelezen kan worden omdat men verwacht dat het encrypted zal zijn omdat het niet gelezen kan worden.......
In het uiterste geval is één bitje fout waardoor het fout gaat.

Ik heb het met nog wat anders in proberen te lezen:
Bekijk bijlage 195667
Zelfde probleem dus.

Het begin van het file is een normaal pdf file, (bekeken met total comander, file bewerken) waar het fout gaat weet ik niet.

Dus toch corrupt.
Hartelijk dank voor de informatei en de moeite die je erin hebt gestoken kostenzer

Alvast een fijn weekend ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan