Eén netwerkkabel, twee aansluitingen, slechts één met internet verbonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoeniks

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Berichten
5
Vanuit mijn router heb ik een netwerkkabel naar de woonkamer getrokken. Hierop zijn twee aansluitingen gerealiseerd. Als ik hierop één apparaat (TV) aansluit maakt deze correct verbinding met internet. Als op de tweede aansluiting (vanuit zelfde kabel vanuit router) een tweede apparaat aansluit (TV receiver) maakt deze verbinding met internet, maar verliest het eerste apparaat (TV) de verbinding met internet.

Kunnen er geen twee apparaten op één netwerkkabel vanuit de router worden aangesloten?
Of moet ik de apparaten op een bepaalde manier instellen zodat het wel werkt?

Graag advies.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Je kunt beter een switch kopen, een soort verdeelstekkerdoos zeg maar.
Die heb je in alle mogelijke uitvoeringen, 4- 8-16 poorts en meer.
Daar kun je alle apparaten probleemloos op aansluiten.
Wat jij hebt gedaan werkt niet.
 
Laatst bewerkt:
"Hierop zijn twee aansluitingen gerealiseerd"
Dat zegt niets over HOE dat gedaan is.

Op 1 routerpoort kun je maar 1 kabel aansluiten en dus maar 1 apparaat. Dat apparaat mag wel een switch zijn waarop je dan weer meerdere apparaten kunt aansluiten die een IP adres nodig hebben.


*Botsing met Mik
 
Als er 1 kabel ligt, en je wilt er geen bijleggen, kan je idd een switch kopen.

Er is ook een mogelijkheid om 2kabels in 1 te doen door 4 aders voor een internetkabel te gebruiken.
Wel haal je dan niet de hoogste snelheid, maar het werkt wel. ;)
 
Als er 1 kabel ligt, en je wilt er geen bijleggen, kan je idd een switch kopen.

Er is ook een mogelijkheid om 2kabels in 1 te doen door 4 aders voor een internetkabel te gebruiken.
Wel haal je dan niet de hoogste snelheid, maar het werkt wel. ;)

Dat zal niet werken: dan moet je aan beide kanten twee stekkers aanknutselen. De enige standaard oplossing is een hub of switch te kopen.

Je kan een LAN kabel wel verlengen, door een koppeladapter tussen te prikken. Maar opsplitsen werkt niet.
 
Voor 15 euro heb je al een prima switch. Waar zou je moeilijk om doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan