Wat is beter Xbox 360 of playstation 3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoencool

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Berichten
100
hoi mensen
> Zie titel.
Ik zit zelf al een tijdje te twijfelen en weet niet welke ik moet kopen.
Dus ik hoop dat jullie weten wat beter is.
Groetjes Daniel
Ps.
Aub reden er bij zetten waarom je dit vind of is.
 
Juist hierom kies ik voor de xbox 360 of ps3 want dan worden ze afgeprijsd denk ik en mijn budget is niet zo hoog
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je ze de PS3 exclusives (The Last of Us, Beyond: Two Souls, Grand Turismo) tegen de XBOX exclusives kunnen afwegen (Forza, Halo).

Verder kun je nog kijken naar welke consoles je vrienden hebben.
 
Wij hebben ze allebei,hier wordt de PS3 het meest gebruikt.

- Je kan met de PS3 ook Blu-ray films spelen.
- Voorlopig is multiplayer nog gratis.
- PS1 games classics verkrijgbaar via de store voor nostalgici.

- De Xbox controller ligt beter in de hand
- ondersteund betere bewegingssensor
 
Inderdaad, kwestie van de verschillende eigenschappen van de systemen tegen elkaar afwegen en zo bepalen welke voor JOU het 'beste' is.
Zelf ben ik na de originele Xbox verder gegaan met de 360 o.a. vanwege de prettige controller (die van de Playstation ligt mij niet zo) en de interessante exclusieve games (Forza, Halo).
Blu-ray zag ik destijds niet zo veel in, maar zou ik nu zeker wel meewegen als je regelmatig een filmpje kijkt. Verder zijn de online Apps van de 360 tegenwoordig veel beter dan destijds tijdens de launch. Dus een film huren via de 360 is ook geen probleem.
Mocht je voor de 360 gaan: Xbox Live Gold (online-multiplayer) is betaald op het Xbox platform. Via internet zijn/waren de benodigde codes een stuk goedkoper te krijgen. Reken op een €40 per jaar. Vaak is het nog enkele euro's goedkoper te vinden trouwens.
Startpunt is bijv. deze winkel: http://www.game-card.net/nl/
Tot nu toe naar tevredenheid een aantal keer gebruikt en bij problemen (1x voorgekomen bij mij) was het snel opgelost.
 
Ik speel veel liever op Xbox 360. De controller is groter en ligt lekkerder in de hand (mijn mening). Het dashboard vind ik er ook veel mooier en overzichtelijker uitzien. En ik vind de kwaliteit van Xbox mooier ondanks dat PS blu-ray ondersteunt. Het vervelende is dat je moet betalen om online te kunnen (7 euro p/m als je bij Microsoft koopt). Maar omdat ik het niet zelf betaal is dit voor mij geen probleem. Ondanks dat zou ik het niet erg vinden om zelf te betalen want het is het zeker waard.
Het enigste nadeel van Xbox vind ik dat je daar niet The Last Of Us op kunt spelen.
 
Je kunt ervoor kiezen om (bijv.) eerst de PS 3 te kopen dan de Xbox360, of andersom. Maar dan moet je wel flink sparen, denk ik.

Gr, Brent
 
Ik heb een XBOX 360 en ik heb de grootste fout gemaakt. Echt voor alles heb je gold nodig. En om muziek te kopen heb je een Music pass nodig. Ook weer geld. Ik had me beter een PS3 moeten kopen. Internetten is gratis op de PS3. En op de XBOX 360 weer 40 euro in een jaar... PS4 moet je ook betalen voor internet, klopt. Maar is wel een stuk goedkoper dan Gold. Op XBOX One heb je bijna voor alles gold nodig. En voor PS4 alleen maar Online. Ik raad je aan een PS3 te kopen en niet de fout te maken als mij om een Xbox te kopen. Microsoft verdient geld om de slechtse producten te maken.... Omdat Sony een keer een DDoS attack had gehad. Had Sony 8 gratis spellen gezet op PS3. Waaronder LittleBigPlanet.

Ik raad je aan om een PS3 te kopen...
 
Eerste instantie ben ik voor de Xbox 360 gegaan. Maar persoonlijk voelde ik me de laatste jaren wat genaait door microsoft. PS3 had uiteindelijk de meeste en meest interessante Exclusives en het feti dat je iedere maand gratis games krijgt bij Playstation Plus is ook niet mis. (kost natuurlijk wel 50 euro per jaar). Maar ook zonder PS plus kan je online gamen en op de Xbox 360 is Xbox Live Gold verplicht (maar wel wat stabieler dan PSN).

Het is ook maar wat je wil...wil je meer exclusives of maakt het niet uit. Wil je games vooral voor een leuk prijsje tweede hands oppikken of niet?

De PS4 is nu uit dus op den duur zullen meer mensen waarschijnlijk hun PS3 (en sosm 360) weg doen dus tweede hands valt er straks veel te krijgen kwa games EN consoles. Ook in de winkel zal de prijs van die consoles dalen. Ik weet nog dat ik stapels nieuwe Xbox-en zag staan voor 50 euro per stuk bij een grote electronica keten toen de 360 een jaar uit was ofzo.

Met even wat gedult kan je waarschijnlijk beide sytemen voor een mooi prijsje krijgen. Maar ik raad wel aan voor systemen met een beetje wat HDD ruimte te nemen voor eventueele donwloads/installaties als je een model met 8 gig intern geheugen neemt krijg je waarschijnlijk later flink spijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan