Nieuwe Computer gekocht, Geen LAN-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doblix

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2013
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een nieuwe 2e handse computer gekocht. Als besturingssysteem Windows 7 32-bit.
Maar zodra ik mijn LAN-kabel aansluit krijg ik geen internet. Ik heb ook al een andere Enthernet adapter op mijn moederbord geplaatst maar alsnog, geen internet... Ik ben ten einde raad, en ik kan niet terug met mijn PC omdat die 2e hands is.

Pavilion PC m8000
m8060.nl
Prod: GC651AA - ABH
Windows 7 32-bit

Als er meer vragen zijn, zal ik ze beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Doblix
 
Beste Doblix,
Hoe heb je in hemelsnaam een nieuwe Ethernet Adapter op je moederbord gebouwd.
Al overwegen om misschien als alternatief een LAN PCIe kaart te kopen?
Groeten, Jay
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Vorige kan altijd nog ik zou eerst eens kijken bij apparaat beheer of je geen drivers mist
 
Beste Doblix,
Hoe heb je in hemelsnaam een nieuwe Ethernet Adapter op je moederbord gebouwd.
Al overwegen om misschien als alternatief een LAN PCIe kaart te kopen?
Groeten, Jay
De orginele zit on-board. Maar die pakt die ook niet, Ik ging er vanuit dat windows 7 LAN automatisch pakt. Maar goed, als je mij zou willen helpen, heel graag :D!
 
Inderdaad, klinkt als een gevalletje drivers installeren ;)
 
Hier kan je je drivers vinden bij de bron (HP): klik

Hele site rondgezocht, met product nummer, model nummer etc. En inderdaad dat is de juiste PC, want die heb ik ook. Maar goed, mijn besturing systeem is Windows 7 32 bit. En on dat systeem zijn geen drivers, alleen onder windows vista. Want orgineel is die ook windows Vista. Maar zodra ik de juiste driver instaleer die word aanbevolen bij windows Vista. Geef die een Error Code aan, dat hij niet match met mijn Systeem etc.
 
Je zegt: In Apparaatbeheer geen netwerkadapters te vinden.
Dat is wel erg algemeen:
a. Staan daar wel apparaten met een geel uitroepteken ervoor? Want dat zouden dan de apparaten zonder driver moeten zijn.
b. Zowiezo kijken of de sectie Netwerkadapters aanwezig is. Indien ja, klik die eens open: Daar zouden dan de netwerkadapters moeten staan waar wél een driver voor geïnstalleerd is.

Verder kan ik nog wel een paar mogelijke redenen bedenken waarom het niet werkt:
a. Je router geeft geen ip-adressen uit en gaat er (dus) vanuit dat je zelf een vast ip-adres instelt
b. De netwerkkabel is niet goed
c. Je hebt de netwerkkabel aangesloten op een LAN poort van je router die je er niet voor mag gebruiken (dit kan o.a. optreden bij Tele2 routers).
d. Je hebt in je router MAC filtering aangezet. Indien aan, dat dan uitzetten en opnieuw verbinden.
e. Je netwerkkaart werkt niet lekker met (de LAN aansluitingen van) je router. Dubbelklik je netwerkadapter in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Geavanceerd, en speel eens met vast ingestelde link speeds, zoals 100 Mbit full duplex, 100 Mbit half duplex etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Behalve de drivers installeren kijk dan gewoon voor een externe PCIe netwerkkaart als je geen andere opties meer hebt.
Groeten Jay
 
Je zegt: In Apparaatbeheer geen netwerkadapters te vinden.
Dat is wel erg algemeen:
a. Staan daar wel apparaten met een geel uitroepteken ervoor? Want dat zouden dan de apparaten zonder driver moeten zijn.
b. Zowiezo kijken of de sectie Netwerkadapters aanwezig is. Indien ja, klik die eens open: Daar zouden dan de netwerkadapters moeten staan waar wél een driver voor geïnstalleerd is.

Verder kan ik nog wel een paar mogelijke redenen bedenken waarom het niet werkt:
a. Je router geeft geen ip-adressen uit en gaat er (dus) vanuit dat je zelf een vast ip-adres instelt
b. De netwerkkabel is niet goed
c. Je hebt de netwerkkabel aangesloten op een LAN poort van je router die je er niet voor mag gebruiken (dit kan o.a. optreden bij Tele2 routers).
d. Je hebt in je router MAC filtering aangezet. Indien aan, dat dan uitzetten en opnieuw verbinden.
e. Je netwerkkaart werkt niet lekker met (de LAN aansluitingen van) je router. Dubbelklik je netwerkadapter in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Geavanceerd, en speel eens met vast ingestelde link speeds, zoals 100 Mbit full duplex, 100 Mbit half duplex etc.

Tijs.

Bij aparatenbeheer staat niks, ook geen netwerk adapters.
Maar ik ben vandaag terug geweest vanwaar ik hem heb gekocht, en daar is meneer even bezig geweest. En uiteindelijk was hij klaar, en ja hij had internet. Hij zei zelf dat hij een paar BIOS-Instellingen had gedaan en het werkde weer. Maar nu kom ik thuis, en precies het zelfde probleem. Geen internet... Nu ik zo kijk staat er inderdaad wat adapters (onder veborgen) maar ze zijn allemaal prima, geen uitroeptekens etc. Maar nog heb ik geen internet. Toen heb ik meneer weer opgebeld, en hij zei dat het aan de LAN-Kabel lag, dus heb ik een paar andere LAN kabels getest en dat werkte ook niet, terwijl ze wel op mijn andere PC werken. Wat kan ik verder nog doen?
 
Als bios instellingen geholpen hebben, dan moet het de bedrade netwerkkaartchip zijn die op je moederbord geïntegreerd zit, dus niet de netwerkkaart die je later er in gezet hebt.
En die geïntegreerde netwerkkaartchip moet onder Netwerkadapters in Apparaatbeheer te zien zijn, zónder dat je aldaar "Verborgen apparaten weergeven" zou moeten hoeven aanzetten.

Kijk daar dus nog eens naar.

Zie je inderdaad een zichtbare Netwerkadapter genoemd van je moederbord, je hebt daar een kabel op aangesloten, maar nog geen Internet, dan gelden dus (mogelijk) optie a., c., d. en e. , waar je nog niets over getest/teruggemeld hebt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan