Webcam en software en smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.679
Even een klein vraagje.
Als ik weg ga van huis, dan wil ons hondje (wat mishandeld en misbruikt is geweest) nogal te keer gaan en dan neemt ze onze andere hond mee.
Ik denk wel dat ze ooit stoppen, maar de buurvrouw zegt van niet. Toch als ik de straat inkom, dan hoor ik ze niet, maar goed....dat terzijde.

Nu wil ik een webcam aanzetten en dan via mijn smartphone alles in de gaten houden, zodat ik het hoe en het waarom kan bekijken. Dus is er iets wat triggerd om te gaan blaffen (ja, vrouwtje gaat weg....en een beetje verlatingsangst hebben); want soms gaat het wel goed, maar meestal niet.

Is dit te doen? Ik kom er via google niet helemaal uit namelijk en heb trouwens ook nog geen goede webcam, dus ik zal alles wel moeten aanschaffen.
Mag ook een soort van andere camera zijn, als het maar werkt.

Als alles goed is krijg ik volgende week mijn notebook binnen met Windows 7. Nu zit daar ook een webcam op maar als het beter is om een aparte te gebruiken, dan maakt mij dat niet zoveel uit.
En verder heb ik dan naast deze notebook met Win 7 een computer in de huiskamer staan met Mint.
Het gaat mij erom dat als ik weg ben, ik via mijn smartphone kan kijken.

Wie heeft hier een antwoord op?
 
je kan dat doen met een raspberry pi server en een beetje programeer taal... is niet zo moeilijk, maar kan afgelijd worden van een ander project, die ok handig is voor de hondjes :D
is een project van ben heck, de link is een playlist.
http://www.youtube.com/watch?v=D9vg8MXXzjY&list=PLwO8CTSLTkijiZ13ZbblRSwlb_WFmwDle

PS: je kan ben het ook laten maken voor jou waarschijnlijk, maar kost dubbel zoveel. je bent wel zeker dat het werkt
 
Laatst bewerkt:
Nou, laat dat maar zitten.
Als eerste is het allemaal in het Engels, ten tweede is dit natuurlijk geen simpele oplossing.
En laten maken......pppfffff, nee, dank u.

Overigens kreeg ik op een ander forum goede tips qua camera's. En daar gaat het mij om, niet dat ik dingen moet laten maken.
 
Ben er al uit, het wordt de D-Link 933L IP cam.....dag en nacht camera.
Handig en makkelijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan